سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۸:۵۱
۰ نفر

کریم اعظمی: درخواست دستمزد بالا و تغییر سرمربی، دلیل سکونشینی تیموریان و کعبی.

شرایط برای آندرانیک تیموریان و حسین کعبی در بولتون و لسترسیتی خوب پیش نمی‌رود و آنها با نیمکت‌نشینی روزهای بد فوتبال را تجربه می‌کنند. این در حالی است که آندو فصل گذشته یکی از بازیکنان ثابت تیمش در خط میانی بود و کعبی هم قبل از اخراج سرمربی لستر، امید داشت تا به عنوان بازیکن ثابت برای تیمش بازی کند. با این شرایط انتظار نمی‌رود که شرایط آنها به این زودی دستخوش تغییرات مثبتی شود. - - -

اختلاف مالی آندو با بولتون

 آندرانیک پس از درخشش در جام جهانی آلمان، مورد توجه سام آلاردایس قرار گرفت تا قرارداد دوساله‌ای را با این باشگاه امضا کند. آلاردایس زودتر از حد تصور، تیموریان را وارد ترکیب اصلی کرد و جدایی این مربی از بولتون این احتمال را به وجود آورد که آندرانیک موقعیت خوب فصل گذشته را نداشته باشد.

 هر چند سامی لی، سرمربی فعلی بولتون هم اعتقاد ویژه‌ای به بازی آندو دارد ولی اختلاف این بازیکن با مسئولان باشگاه در خصوص تمدید قرارداد،‌ تیموریان را تبدیل به یک بازیکن سکونشین کرده است.

قبل از پایان زمان نقل و انتقالات فوتبال اروپا (اول جولای)، آندو می‌توانست قراردادش را با بولتون تمدید کند ولی او از لحاظ مالی با مسئولان باشگاه اختلاف پیدا کرد تا قرارداد جدیدی به امضا نرسد. در این شرایط آندو امیدوار است که در ژانویه تیمش را عوض کند و با شرایط مالی بهتر به تیم دیگری برود.

تیموریان چند هفته پیش در جلسه‌ای که با مدیرعامل باشگاه بولتون داشت، پیشنهاد داد که مبلغ قراردادش را نسبت به فصل گذشته 8 برابر بیشتر کنند. این در حالی است که بولتونی‌ها قبول کرده‌اند که این مبلغ را فقط 4 تا 5 برابر افزایش دهند.

اختلاف آندو با بولتون موضوع ساده‌ای نیست و به نظر نمی‌رسد که رفتار مسئولان این باشگاه در قبال فوتبالیست ایرانی تغییر کند، با این وضعیت نیمکت‌نشینی تیموریان در بولتون ادامه خواهد یافت و با این شرایط نمی‌توان انتظار داشت که آندو پس از جدایی از بولتون با پیشنهاد جالب توجهی مواجه شود. این موضوع شانس ماندن آندرانیک را در لیگ برتر انگلیس کم خواهد کرد. - - -

کعبی: عجله‌ای برای بازی کردن ندارم

 حسین کعبی هم پس از عقد قرارداد رسمی با لسترسیتی، مورد استقبال ویژه مارتین آلن سرمربی این تیم قرار گرفت و این مربی در تعریف از فوتبالیست ایرانی تیمش گفته بود: «کعبی فوتبالیست بسیار باهوشی است و می‌تواند کمک زیادی به تیم کند.»

کعبی در دو هفته ابتدایی به دلیل صادر نشدن کارت ITC نتوانست تیمش را همراهی کند ولی در هفته سوم مارتین آلن حدود 20 دقیقه به او بازی داد و در پایان از عملکرد کعبی ابراز رضایت کرد.

 کعبی امیدوار بود که در بازی‌های آینده فرصت بیشتری برای بازی پیدا کند تا در نهایت در ترکیب ثابت قرار بگیرد ولی اخراج مارتین آلن، شوک بزرگی به این بازیکن وارد کرد. در حال حاضر سرمربی تیم دوم لستر جانشین آلن شده و در دو بازی اخیر یک دقیقه هم از کعبی استفاده نکرده است.

کعبی در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به شرایط فعلی‌اش در لسترسیتی گفت: بازی کردن در انگلیس سخت است و من در این مورد عجله‌ای ندارم. قبل از رفتن مارتین آلن همه چیز خوب پیش می‌رفت ولی او با مسئولان باشگاه اختلاف پیدا کرد و سرانجام از لستر جدا شد. حالا باید با شرایط جدید کنار بیایم و این کمی کارم را سخت‌تر می‌کند.

 وی تأکید کرد: باشگاه چند بازیکن جدید به خدمت گرفته و حالا رقابت میان بازیکنان شدید‌تر شده است، در ضمن دو، سه بازیکن خوب هم در جناح راست حضور دارند که برای قرار گرفتن در ترکیب ثابت باید با آنها رقابت کنم.

 کعبی افزود: از شرایط فعلی به هیچ عنوان نگران نیستم و مطمئن باشید به زودی در ترکیب ثابت لسترسیتی قرار خواهم‌ گرفت. ارتباط بسیار خوبی با بازیکنان دارم و آنها به من می‌گویند که بازی کردن در انگلیس خیلی سخت است.

فوتبالیست ایرانی لستر در پایان گفت: تا حدودی می‌توانم با بازیکنان ارتباط برقرار کنم ولی باید زبان انگلیسی را به طور کامل یاد بگیرم. در حال حاضر یک مرد ایرانی که 30 سال است در انگلیس زندگی می‌کند، به عنوان مترجم در کنارم است تا مشکل خاصی احساس نکنم.

کد خبر 30558

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز