سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۸۵ - ۱۱:۴۳
۰ نفر

کریم اعظمی: کریسمس پیامد خوشی برای آندرانیک تیموریان داشت تا او بیشتر از گذشته جذابیت‌های فوتبال جزیره را حس کند.

جام حذفی و گلزنی در این رقابت‌ها برای آندرانیک آغاز بود، آغازی خوب که در لیگ برتر منجر به پایان سکونشینی و قرار گرفتن او در ترکیب اصلی و بازی مقابل منچسترسیتی شد.آندرانیک با بلندپروازی‌های خود‌، بولتون را سقف آرزوهایش نمی‌داند.

او می‌گوید: «دوست دارم با بولتون قهرمان جام حذفی شوم و در لیگ قهرمانان هم بازی کنم ولی آرزوهای بزرگتری در سر دارم. می‌خواهم به پیراهن منچستریونایتد برسم و در اولدترافورد بازی کنم.»

  • همه چیز خوب پیش می‌رود، اینطور نیست؟ 

شروع  خوبی در سال 2007 داشتم  و حالا شرایطم با ماه‌های گذشته فرق دارد. دو گل قشنگ هم در جام حذفی زدم و با انگیزه کارم را دنبال می‌کنم. 

  • چند هفته پیش که از روی سکوها بازی‌های بولتون را می‌دیدی، اینگونه احساس شد که آندو هم به جمع لژیونرهای ناموفق ایران خواهد پیوست.

همان اول هم گفتم که بازی کردن در انگلیس با تمامی لیگ‌های دنیا فرق دارد،‌بازیکنان حاضر در این لیگ با اهداف دوران نوجوانی خود به اینجا رسیده‌اند. در حال حاضر احساس می‌کنم که چیزی از دیگر بازیکنان  بولتون کم ندارم و به طور حتم در آینده وضعیتم بهتر خواهد شد. 

  • برخورد تماشاگران بولتون با تو چگونه است؟ 

گلزنی در جام حذفی باعث شد تا روزنامه‌ها عکسم را چاپ کنند و حالا تماشاگران بولتون بیشتر روی من زوم می‌کنند،‌ آنها به من لقب توفان داده‌اند. 

 

  • به نظر می‌رسد با حضور کوین نولان، گری اسپید و ایوان کمپو کار سختی برای قرار گرفتن در ترکیب ثابت بولتون داشته باشی.

همه چیز به خودم بستگی دارد و به این مسائل توجه نمی‌کنم، دوست ندارم با زیر ذره‌بین قرار دادن دیگر بازیکنان تیم به فکر بازی کردن باشم.  آلاردایس بارها در مصاحبه‌های خود گفته به آندرانیک اعتقاد  دارم و این موضوع انگیزه‌های مرا بیشتر می‌کند. در حال حاضر از لحاظ بدنی در بین سه بازیکن اول بولتون قرار دارم  و مطمئن باشید در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهم داشت. 

  • بعد از بازی مقابل منچسترسیتی صحبتی با آلاردایس نداشتی؟ 

خیر،‌بیشتر با هم‌تیمی‌هایم حرف زدم. آنلکا و الحاجی دیوف از شیوه بازی‌ام تعریف کردند که این برایم جالب بود. 

  • در مورد سیستم بولتون صحبت کن، شما با چه شیوه‌ای بازی می‌کنید؟ 

آلاردایس از سیستم 1-5-4 استفاده می‌کند و  در هنگام حمله این سیستم تبدیل به 3-3-4 می‌شود. تفکر اصلی آلاردایس این است که برای گل زدن عجله نداشته باشیم.

  • ولی مربیان انگلیسی کمتر از سیستم 1-5-4 استفاده می‌کنند.

بله،‌ولی آلاردایس چند سال است که از این روش استفاده می‌کند و نتیجه هم گرفته است.

  • در این سیستم به عنوان هافبک وسط بازی می‌کنی؟

در حال حاضر هافبک راست هستم و آلاردایس در این منطقه از من بازی می‌گیرد. هر چند در پست هافبک وسط بهتر بازی می‌کنم ولی سعی می‌کنم جایی که آلاردایس می‌خواهد بهترین بازی‌ها را انجام دهم.

  • خیلی‌ها در پست هافبک وسط تو و جواد نکونام را بهترین‌های ایران می‌دانند. فکر می‌کنی جواد بهتر بازی می‌کند یا تو؟

هر فوتبالیستی خصوصیات  خاص خودش را دارد. جواد  در لیگ اسپانیا که بیشتر روی تکنیک استوار است بازی می‌کند و من در انگلیس که همه بازیکن قدرتی و سرعتی را می‌پسندند، ‌در ضمن باید بگویم که آندرانیک تیموریان در ایران تک است هیچ بازیکنی مثل من نیست.

  • حضور در بولتون سقف آرزوهای تو است؟

دوست دارم با این تیم قهرمان جام حذفی شوم و فعلا به چیز دیگری فکر نمی‌کنم ولی مطمئن باشید که برای درجا زدن به انگلیس نیامده‌ام. دوست دارم خیلی زود پیراهن منچستریونایتد را بر تن کنم، این بهترین اتفاق ممکن برای من است.

  • بین هافبک‌هایی که در لیگ برتر بازی می‌کنند، بازی کدام بازیکن را می‌پسندی؟

بازی استیون جرارد را دوست دارم چون خیلی ساده فوتبال بازی می‌کند،‌البته دوست دارم مثل تیری آنری باشم. او هیچ وقت افت نمی‌کند و از فوتبال لذت می‌برد.‌ در این چند سال آرسنال تغییرات زیادی کرده ولی آنری همیشه در یک سطح است.

  • فکر می‌کنی بولتون در این فصل به لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کند؟

کار سختی داریم و خیلی از تیم‌ها سعی می‌کنند تا در بین چهار تیم اول قرار گیرند. خیلی دوست دارم در لیگ قهرمانان  بازی کنم و اگر این روند را ادامه دهیم این موضوع دور از دسترس نخواهد بود.

کد خبر 13478

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز