همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه گفت: انتخاب مسیر دیپلماسی توسط آمریکا نشان دهنده شکست استراتژی تحریم است و اکنون ایران در حال تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ بین المللی است.

حسین سلامی

سردار حسین سلامی روز چهارشنبه در اختتامیه اجلاس سالانه بسیج اساتید افزود: اساتید بسیجی در نوسازی و توسعه ساختار هویت دینی جامعه نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند و بدون تردید شما می توانید خنثی کننده نقشه های شوم دشمنان باشید.

وی با اشاره به اینکه 28 مرداد ماه سالروز یک روز غم انگیز در تاریخ کشور است، تصریح کرد: در گذشته ما شکست خورده و وابسته بودیم اما امروز در حال شکست دادن تمام متحدان آمریکا در منطقه هستیم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی آنان را بدون شلیک یک گلوله شکست دادیم، خاطر نشان کرد: دشمنان اکنون به این نتیجه رسیده اند که جنگ بر سر قلمرو سرزمین ها بی نتیجه است و جنگ را به سمت تسخیر ذهن ها سوق داده اند.

سردار سلامی اظهار کرد: آمریکا در مورد کشورهای دیگر اعمال قدرت نظامی را اتخاذ می کند اما در مورد ایران چنین تصمیمی را اتخاذ نکردند زیرا قدرت جمهوری اسلامی ایران را درک کرده اند.

جانشین فرمانده کل سپاه به تغییرات گسترده در سازمان های آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا اگر باور کند کشوری دارای ضعف است به هیچ وجه استراتژی دیپلماتیک را انتخاب نمی کند و اکنون تلاش بسیار زیادی می کند که مذاکرات به نتیجه برسد.

به گفته وی قدرت نظامی آمریکا در مقابل ایران اعتبار خود را از دست داده است.

جانشین فرمانده کل سپاه به عدم یک استراتژی روشن در دیپلماسی کشور ترکیه اشاره کرد و گفت: سیاست های آمریکا نیز در منطقه به صورت محسوسی دچار افت شده است.

سردار سلامی ادامه داد: داعش از جهالت ذهنی بخشی از جوامع مسلمان استفاده و اهداف شوم خود را پیاده می کند اما ملت های آزاده و مسلمان قطعا در برابر این جریان ایستادگی خواهند کرد.

وی به تهدیدات دشمنان انقلاب اسلامی در حوزه جنگ نرم اشاره کرد و گفت: بزرگترین رسالت اساتید مومن متعهد و انقلابی ماست که در مسیر آگاهی بخشی به دانشجویان قدم بردارند.

سردار سلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران موازنه قدرت در بین کشورهای بزرگ دنیا را تغییر داد و اکنون هرچه بیشتر می گذارد این تاثیر گذاری به صورت روشن تری مشخص می شود.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار کرد: بسیج اساتید موتور محرک انقلاب اسلامی به سمت فتح قله های رفیع علم و دانش و معرفت و شناخت و فناوری هستند.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: بسیج اساتید در یک نبرد سهمگین برای ممانعت از فروپاشی این هویت و توسعه و گسترش یک شخصیت انقلابی، توسعه یافته، جهانی کار می کنید.

وی با اشاره به اینکه راه ما برای بزرگ شدن از مسیر جهاد عبور می کند افزود: در علومی که می خواستند ما پیشرفت نکنیم، پیشرفت کردیم و تنها راه ما تکیه بر ظرفیت های داخلی و بی اعتنایی به قدرت خارجی است.

شانزدهمین اجلاس سراسری بسیج اساتید کشور با حضور بیش از هزار شخصیت علمی، سیاسی و فرهنگی که از 26 مرداد ماه در مشهد آغاز شده بود امروز به کار خود پایان داد.

کد خبر 304448

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha