همشهری آنلاین: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پیامی، درگذشت مادر شهید حسن شوکت پور از اهالی شهر درجزین در استان سمنان را تسلیت گفت.

مرحومه شهربانو اسکندریان

سرلشکر محمدعلی جعفری در این پیامی که روز جمعه در آئین گرامیداشت هفتمین روز درگذشت مرحومه شهربانو اسکندریان در مسجد صاحب الزمان(عج) شهر درجزین توزیع شد، برای آن مرحومه آرزوی علو درجات کرد.

در این پیام فرمانده کل سپاه، صبر و شکیبایی برای خانواده آن مادر فداکار مسالت نمود و گفت: درود و تحیت الهی بر روح آن بانوی صالحه که عمر خویش را به زهد و ارادات به خاندان عصمت و طهارت(ع) سپری و در دامان پر مهر خویش دلاور مردی چون سردار شهید حسن شوکت پور را برای دفاع از اسلام عزیز تربیت و تقدیم مسیر حق کرد.

پیش از این نیز محمد وکیلی استاندار سمنان و علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، در پیام های جداگانه ای درگذشت مادر سردار شهید حسن شوکت پور را تسلیت گفته بودند.

مرحومه شهربانو اسکندریان نوزدهم مردادماه 94 بر اثر عارضه قلبی در بیمارستان کوثر سمنان درگذشت.

آئین بزرگداشت این بانو، روز جمعه با حضور پر شور مردم، خانواده معظم شهدا و مسوولان محلی برگزار شد.

سردار حسن شوکت پور، فرمانده لجستیک کل سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس بود که در عملیات والفجر هشت در فاو، از ناحیه کمر براثر اصابت ترکش توپ قطع نخاع شد.

با وجود این جانبازی، شهید شوکت پور در همراهی با رشادتهای رزمندگان در اداره امور دفاع مقدس حضوری فعال داشت و در سال 1368 به دلیل آثار ناشی از جانبازی به شهادت رسید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر سال 1385 به استان سمنان در جمع خانواده معظم شهدا، از شهید حسن شوکت پور و شهید محمود اخلاقی، به عنوان ایثارگران شاخصی که در حین جانبازی، به صحنه دفاع از میهن بازگشته اند، به نیکی یاد کردند.

کد خبر 303981

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha