همشهری آنلاین: همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) پیکرهای دو شهید گمنام غواص و خط‌ شکن دوران دفاع مقدس از میدان فلسطین تا حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی درتهران تشییع شدند.

شهید

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ حماسه ایسنا،‌ این دو شهید گمنام در عملیات کربلای 4 به شهادت رسیدند و پیکرهایشان در منطقه ‌ام‌الرصاص به دست آمده است.

پس از اقامه نماز بر پیکرهای این دو شهید، پیکرهای آنها به محوطه داخلی حوزه هنری منتقل و در جوار مسجد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به خاک سپرده شدند.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکرهای دو شهید گمنام غواص و خط‌شکن 19 و 20 ساله با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از هنرمندان در حوزه هنری تهران برگزار شد.

در بخشی از این مراسم حجت الاسلام شهاب مرادی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: ایشان می‌فرمایند شفاعت ما به کسی که نماز را سبک بشمارد نمی‌رسد. از همین رو باید همواره برای نماز اهمیت ویژه‌ای قائل باشیم و هرگز آن را سبک نشماریم چرا که جزئی از زندگی ما را تشکیل داده است و در هنگام مرگ نیز نخستین چیزی که از ما می‌پرسند درباره نماز است.

وی افزود: دنیا باید بداند که شهدای غواص و خط شکن ما اسیر بودند و آنها را مظلومانه کشته‌اند وقتی صحبت از جنگ و نسل‌کشی است باید به فکر نسل جوان باشیم و مباحثی همچون آنچه بر شهدای غواص و خط شکن ما گذشته است را برای آنها بازگو کنیم.

در بخش دیگر مراسم تشییع و خاکسپاری پیکرهای شهدای گمنام دفاع مقدس محسن مومنی شریف شهید رئیس حوزه هنری‌ در سخنانی یادآور شد: امروز برای همکاران ادب و هنر انقلاب اسلامی روزخاصی است چرا که سال‌ها پیش نیز در چنین ایامی که مصادف با سالروز شهادت امام صادق (ع) بود،‌ پیکر هنرمند شهید سید مرتضی آوینی از همین مکان با حضور رهبر عزیزمان تشییع شد.

کد خبر 303627

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha