همشهری آنلاین: در آیینی روز شنبه با حضور نماینده مردم ارامنه شمال در مجلس شورای اسلامی، شهردار منطقه شش، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مادر شهید گاگیک طومانیان، میدان شعاع واقع در خیابان قائم مقام فراهانی پایتخت به نام شهید گاگیک طومانیان تغییر یافت.

گاگیک طومانیان

به گزارش ایرنا عظیم بابایی شهردار منطقه شش در این آیین گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس همه ایرانیان با هر دین، مذهب و سلیقه ای حضور داشتند و از میهن دفاع کردند.

وی خاطرنشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی همه اقوام و ادیان با همبستگی کامل در برابر دشمن ایستادند و سرافرازانه به پیروزی رسیدند.

بابایی تصریح کرد: در سال همدلی و همزبانی یکی از میادین شهر به نام شهید ارامنه تغییر نام می یابد. در ادامه این آیین از مادر شهید گاگیک طومانیان تجلیل شد.

شهید گاگیک طومانیان فرزند سرکیس و هاسمیک طومانیان است و طبق تربیت عقیدتی خود تا آن زمان در عرصه اجتماعی ارامنه ایران خدمات گسترده ای انجام داده بود.

دوره آموزشی خدمت را در شهرهای شاهرود، سپس شیراز گذراند و آنگاه برای خدمت به لشکر 64 ارومیه اعزام شد پس از آن به پادگان مریوان در جبهه اعزام و 15 آگوست 1987 (پنجم مرداد 1366) به درجه رفیع شهادت نایل شد.

کد خبر 303977

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha