همشهری آنلاین: پیکر شهدای تازه تفحص شده در کردستان عراق، روز یکشنبه هفته آینده از مرز باشماق مریوان به کشور بازمی‌گردند.

شهدا

به گزارش ایسنا، پیکرهای شهدای تازه تفحص شده در کردستان عراق هشتم شهریور ماه از مرز بین‌المللی باشماق در شهر مریوان به کشور باز می‌گردند.

به گفته فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به دلیل ادامه عملیات کاوش در مناطق ذکر شده آمار نهایی این شهدا هنوز نهایی نشده است.

سردار سیدمحمد باقرزاده خاطرنشان کرد: پیکرهای طیبه شهدا در کردستان پس از استقبال توسط مردم غیور مریوان در صبح روز یکشنبه، وارد سقز و پس از تشییع در این شهر وارد دیواندره خواهند شد.

مردم سنندج صبح روز دوشنبه از شهدا استقبال می‌کنند

مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان نیز با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های اولیه در مرکز استان و شهرستان‌های مختلف انجام شده و ستادهای استقبال از شهدا نیز تشکیل شده است، اظهار کرد: این شهدا در روز نهم شهریور ماه جاری رأس ساعت ۹:30 صبح مهمان مردم سنندج خواهند بود که امیدواریم با اطلاع‌رسانی‌های لازم بستر استقبال هرچه باشکوه از این شهدا فراهم شود.

محمدرضا شرف‌بیانی از مردم کردستان به عنوان مردمی وفادار و قدردان خون شهدا نام برد و عنوان کرد: مردم فرهنگی و ولایت‌مدار کردستان در عرصه‌های مختلف با حضور با بصیرت و تأثیرگذار خود وفاداریشان را به نظام و شهدا ثابت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: تقدیم بیش از ۲۳ هزار شهید انصار و مهاجر در خاک کردستان که پنج هزار و ۴۰۰ نفر از آنان از فرزندان کردستان بودند نشان از پایبندی و عمق ارادت مردم این خطه به انقلاب و ارزش‌های آن دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان از شناسایی یک شهید تازه تفحص شده متعلق به کردستان از روی تست DNA خبر داد و گفت: این شهید والامقام طی برنامه‌ای در چند روز آینده با حضور خانواده‌اش تشییع و به خاک‌ سپرده خواهد شد.

وی از استقبال از کاروان شهدای گمنام به عنوان یک حرکت فرهنگی بزرگ در استان فرهنگی کردستان نام برد و خاطرنشان کرد: مردم این دیار همواره از پیکرهای شهدا استقبال گسترده و پرشوری کرده اند و در این آیین نیز بیشتر و بهتر از گذشته شهدای خود را بدرقه می کنند.

شرف‌بیانی از دستگاه های اجرایی نیز خواست زمینه برگزاری هرچه بهتر مراسمی در شأن نام و جایگاه شهدا را در استان تدارک ببینند.

آمادگی مریوان برای استقبال از شهدا

فرماندار شهرستان مریوان نیز در جلسه هماهنگی بازگشت پیکر شهدای تازه تفحص شده گفت: شش کمیته برای اجرای هرچه بهتر و باشکوه‌تر مراسم تشییع این شهدا تشکیل شده و قرار است از سوی صدا و سیمای مرکز استان نیز به صورت مستقیم پوشش خبری صورت گیرد.

دوشنبه شب شهدا مهمان مردم بیجار هستند

فرماندار بیجار نیز به میزبانی مردم و برگزاری آیین شبی با شهدای گمنام در حسینیه این شهر اشاره کرد و از همه دوستداران و پیروان راه شهیدان خواست در این مراسم حضوری پر شوری داشته باشند.

فرمانده سپاه ناحیه بیجار نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران به ایثار و فداکاری رزمندگان و همه ایثارگران دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بعضی گمنامی‌ها، نزد خداوند متعال، شهرت و افتخاری بی نظیر است.

حسین محمودی افزود: روز دوشنبه نهم شهریور جاری کاروان شهدای گمنام از مسیر قروه - بیجار وارد شهر می شود و برنامه استقبال و گرامیداشت حضور آنان در بوستان سراب برگزار می شود.

وی از برگزاری برنامه های مذهبی، قرائت ادعیه و عزاداری در دوشنبه شب با همکاری مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) خبر داد و عنوان کرد: این پروانه‌های عاشق و فداکار، برای حفظ انقلاب، اسلام و راه امام راحل جان خود را در طبق اخلاص نهادند.

بنا بود این شهدا روز سوم شهریور به کشور بازگردند ولی به دلیل تقارن با جشن های میلاد امام رضا(ع) به هشتم شهریور موکول شد.

پیش بینی می‌شود، زائرین و کاروان‌های راهیان نور که هم اکنون در منطقه کردستان حضور دارند همراه با مردم شریف استان در این استقبال باشکوه از شهدا شرکت کنند.

کاروان شهدا قرار است پس از تشییع در سنندج از شهرهای دهگُلان، قُروه، سریش آباد و بیجار عبور کرده و سپس به تهران منتقل شوند.

کد خبر 305264

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha