دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۵
۰ نفر

گروه اجتماعی: در راستای پیگیری دستورات رئیس جمهوری مبنی بر یکنواخت کردن بیمه‌ها، پیشنهادهایی از سوی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی به هیأت وزیران ارسال شده است.

بنکدار معاون هماهنگی و نظارت وزارت رفاه و تأمین اجتماعی با اعلام این خبر افزود: بیمه کردن تمامی افرادی که بیمه نیستند، یکی از پیشنهادهایی است که مقدمات آن آماده و به هیأت وزیران ارائه شده است.

وی ادامه داد: در صورت تصویب این پیشنهاد افرادی که بیمه نیستند، با حمایت مالی50 درصدی دولت، توسط وزارت رفاه بیمه می‌شوند.

وی پیشنهاد دیگر را حذف تمامی صندوق‌های بیمه‌ای به استثنای سازمان تأمین اجتماعی خواند و در این باره گفت: طبق این پیشنهاد همه صندوق‌های بیمه‌ای در یک سازمان بیمه‌ای که زیرمجموعه وزارت رفاه است، قرار می‌گیرند؛ یعنی در کشور یک سازمان بیمه‌ای واحد با مسئولیت وزارت رفاه و تأمین اجتماعی ایجاد می‌شود و بدین ترتیب همه مردم به استثنای جامعه کارگری و سازمان تأمین اجتماعی زیرمجموعه این سازمان قرار می‌گیرند.

چندی پیش وزیر رفاه درباره حذف همپوشانی‌های بیمه‌ای گفت بود: همپوشانی‌های ایجاد شده عمدتاً قانونی است، به همین دلیل نمی‌توان بسیاری از این همپوشانی‌ها را حذف کرد.

بر اساس گفته‌های مصری،  برای حذف این نوع همپوشانی‌ها باید دولت لایحه‌هایی را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد و در صورت تصویب نمایندگان مجلس می‌توان امیدوار بود که قوانین جدید وضع شده هر نوع همپوشانی را از میان ببرد.

وزیر رفاه در جلسه معارفه مدیر عامل سازمان بیمه خدمات درمانی با اشاره به این‌که تنها راه حل مشکلات به وجود آمده در بخش بیمه تعیین و تعریف بیمه پایه است، افزود: مطالعات ویژه‌ای برای حل مشکلات قانونی بیمه پایه آغاز شده‌است که در این‌باره وزارت رفاه باید برای حل تک‌تک مشکلات لایحه‌هایی را تنظیم کند و این کار نیازمند طی شدن بازه زمانی لازم است.

وی توضیح داد: یکی از مشکلات پیش رو تجمیع منابع است، به این معنا که باید تعیین شود چه میزان از منابع دولتی است که باید تجمیع شود و چه بخشی از منابع غیردولتی و نیازمند ساماندهی است. پس از تعیین این موارد و ایجاد بانک اطلاعاتی می‌توان در این‌باره به نتایج ملموس‌تری دست یافت.

محمدصادق رجایی مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی، نیز مهم‌ترین اهداف خود را حذف همپوشانی‌ در صندوق‌های بیمه‌ای در شهرها، استان‌ها و صندوق‌های متفاوت اعلام کرد.

12 گروه جدید بیمه تأمین اجتماعی می‌شوند

از سوی دیگر وزیر رفاه و تأمین اجتماعی، از شناسایی 12 گروه جدید برای تحت پوشش
قرار دادن بیمه تأمین اجتماعی خبر داد.

عبدالرضا مصری گفت: دولت در راستای شعار محوری عدالت، به دنبال توسعه پوشش تأمین اجتماعی است که هر چقدر این میزان افزایش یابد علاوه بر آرامش روحی و روانی افراد از ریزش جامعه به سمت نهادهای حمایتی جلوگیری خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه حدود 12 گروه جدید علاوه بر رانندگان و خادمان مساجد را در وزارت رفاه و تأمین اجتماعی تعریف کرده‌ایم که زیر پوشش تامین اجتماعی قرار بگیرند، تصریح کرد: صنعتگران صنایع دستی، صیادان، هنرمندان و کسانی که خودشان کار انجام می‌دهند از جمله این گروه‌ها هستند.

مصری  افزود: لایحه‌ای در دولت از محل صرفه جویی بنزین تنظیم شده که بر اساس آن یک هزار میلیارد تومان برای توسعه اجتماعی پیش بینی شده و گروه‌هایی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند بیمه می‌شوند.

وی با اعلام اینکه امسال مقرر شده، 74 زن سرپرست خانوار روستایی از محل بند "ب" تبصره 15 بیمه شوند، بیان کرد: در سال جاری تمام زنان سرپرست خانوار روستایی بیمه خواهند شد.

کد خبر 30398

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز