شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۴
۰ نفر

جواد نصرتی: جنجالی که هفته پیش ژوزه مورینیو سرمربی چلسی درباره کادر پزشکی تیمش راه انداخت، نه‌تنها فروکش نکرده که به یک بحران بی‌بازگشت در باشگاه تبدیل شده است.

بحران مورینیو، دامن آبی‌ها را گرفت

مورينيو هفته پيش بعد از تساوي نااميدكننده 2-2 تيمش با سوانزي در خانه، به‌شدت از پزشك تيم خانم اوا كارنيرو انتقاد كرد و رفتار او در مقابل مصدوميت ادن هازار را «ساده‌لوحانه» خواند. بعد از اين انتقادهاي سخت، ‌باشگاه اعلام كرد كه كارنيرو همچنان معاون پزشكي تيم است اما ديگر روي نيمكت نخواهد نشست. در پي اين اتفاق‌ها، رسانه‌هاي انگليسي حمله‌اي بي‌سابقه عليه مورينيو راه انداختند و به‌شدت از رفتار او انتقاد كردند. كارنيرو زماني كه چلسي به‌خاطر اخراج تيبو كورتوا 10نفره بود، در پي مصدوميت جزئي ادن هازار به زمين رفت و همين باعث شد كه آبي‌ها كه به‌شدت تحت فشار بودند، دقايقي را به‌خاطر بيرون آمدن هازار 9نفره بازي كنند. مورينيو بعد از بازي به‌شدت از رفتار پزشك تيم انتقاد كرد و گفت كه حتي او هم كه پزشك نيست، متوجه شده بود ضربه هازار خيلي جدي نبوده است. او همچنين كارنيرو را متهم كرد كه شرايط بازي را درك نكرده است. حمله به پزشك تيم كه توسط خيلي‌ها بهانه مورينيو براي توجيه شروع غافلگيركننده تيمش بوده است، با واكنش شديد رسانه‌ها مواجه شد و خيلي‌ها رفتار مورينيو را تقبيح كردند. اين ماجرا زماني بعد تازه‌اي به‌خود گرفت كه كارنيرو هم در صفحه فيس‌بوك خود اينطور به آن واكنش نشان داد: «دوست دارم از عموم مردم به‌خاطر حمايت‌هاي همه‌جانبه‌شان تشكر كنم. خيلي زياد ممنونم.» گروه‌هاي زيادي ازجمله ستون‌نويس‌هاي رسانه‌هاي انگليسي، پزشكان مشغول به‌كار در ليگ برتر انگليس و حتي فيفا از كارنيرو حمايت كرده‌اند و به‌نظر مي‌رسد كه افكار عمومي هم در اين ماجرا، همراه با او باشد. معتبرترين واكنش خارج از جزيره را مسئول ارشد پزشكي فيفا به اين ماجرا داشته است.

جيري ديوراك، مسئول ارشد پزشكي فيفا اينطور از كارنيرو حمايت كرده است: «همه بايد از موقعيت پزشك تيم حمايت كنيم. همه كساني كه درگير بازي هستند بايد به اين واقعيت احترام بگذارند كه پزشك تيم مسئول (سلامت بازيكنان) است. من نمي‌خواهم كه در امور باشگاه‌ها دخالت كنم اما آنها تنها وظيفه‌شان را انجام داده‌اند.» اين واكنش‌ها حالا همراه شده است با انتشار ويدئوي تازه‌اي كه رسانه‌هاي انگليسي براساس آن مدعي هستند سرمربي پرتغالي در اوج عصبانيت از الفاظ نامناسبي عليه پزشك تيمش استفاده كرده است. با وجود اين، انتشار اين ويدئو هم باعث نشده است تا برخي همكاران كارنيرو از رفتار او در فضاهاي عمومي انتقاد نكنند. رالف راجرز يكي از پزشكان قبلي چلسي از همكار خود انتقاد كرده و گفته است كه رفتار او و حضور رسانه‌اي‌اش در فضاهاي عمومي، يك سيلي به‌صورت سرمربي بوده است؛ «شما (به‌عنوان پزشك تيم) بخشي از كادر پشتيباني تيم هستيد و يكي از ستاره‌ها نيستيد. اين كار (حضور در رسانه‌هاي عمومي) مثل سيلي‌زدن به‌صورت مربي است. چرا بايد اصلا به رسانه‌هاي عمومي برويد؟ اين كاري است كه ما، ‌به‌عنوان افراد حرفه‌اي، اخلاقا نبايد انجام بدهيم.»

  • استوك در كنار بزرگان

جدا از اين جنجالي كه مورينيو قبلا هم نمونه‌هاي زيادي از آنها ايجاد كرده است، هفته دوم ليگ برتر امشب با 6بازي پيگيري خواهد شد. در يكي از جذاب‌ترين بازي‌ها، تاتنهام بعد از شكست يك بر صفر در بازي رفت برابر منچستريونايتد، در خانه ميزبان استوك سيتي است كه به يكي از تيم‌هاي عجيب ليگ برتر انگليس تبديل شده است. استوك بعد از خريد ژردان شكيري، به يكي از 3تيم برتر ليگ انگليس از نظر داشتن بازيكنان برنده ليگ قهرمانان تبديل شده. در ليگ برتر چلسي 7 بازيكن دارد كه قبلا قهرمان ليگ قهرمانان شده‌اند و بعد از اين تيم هم منچستريونايتد و در كمال تعجب استوك قرار دارند. به جر شكيري كه با بايرن مونيخ قهرمان ليگ قهرمانان شده، بويان كركيچ و مارك مونيسا و ابراهيم آفلاي قبلا با بارسلونا قهرمان شده‌اند و مارك آرناتوويچ هم در سال 2010 با اينتر ميلان جام‌قهرماني ليگ قهرمانان را بالاي سر برده است.

کد خبر 303917

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha