جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه نیمه مرداد در تهران به امامت آیت‌الله امامی کاشانی برگزار شد.

امامی کاشانی آیت‌الله

به گزارش ایسنا، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به توافق صورت گرفته هسته‌ای گفت:‌ این توافق در حال حاضر بر سر زبان‌ها است و در حال حاضر که توافق‌نامه در شورای عالی امنیت ملی است و قبلا نیز مجلس شورای اسلامی آن را بررسی کرده، ان‌شاءالله آنچه خیر ملت می‌باشد به کشور برسد.

وی همچنین ضمن تقدیر و تشکر از تیم مذاکره کننده هسته‌ای تصریح کرد: از منطق علمی، تدبیر و آرامش تیم کشورمان تقدیر می‌کنم چراکه توانستند با شجاعت کاری انجام دهند و راهی را بروند که ملت ایران و رهبر انقلاب از آن پشتیبانی کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران خاطر نشان کرد: باید به غرب و آمریکا بگویم که بحث‌هایی که علیه ایران می‌شود، حرف‌هایی خلاف و به دروغ است که کشور ما را به درست کردن سلاح هسته‌ای و حمایت از تروریسم متهم می‌کند و این حرف‌ها ادامه همان عداوت‌هاست و به قول وزیر امور خارجه به جای اینکه گذشته را جبران کنند این دروغ‌ها و عداوت‌ها را مجددا ابراز می‌کنند.

امامی کاشانی یادآور شد: رژیم پلید سعودی و رژیم صهیونیستی و از طرفی گروه انحرافی داعش همه مثل هم و با هم هستند و از استکبار و استثمار غرب نشأت گرفته‌اند و غرب همه آن‌ها را حمایت و تروریست را تربیت و صادر می‌کند.

وی افزود:‌ پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند که ای مسلمانان اگر می‌خواهید راحت زندگی کنید یهودیان را از جزیره العرب بیرون کنید. البته مقصود از یهودیان همان دشمنان بودند مانند صهیونیست‌های امروز و گرنه آن یهودیانی که کاری نداشتند و ایمان آورده بودند منظور نبوده است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران خطاب به سردمداران غرب و آمریکا گفت: اگر می‌خواهید این یهودیان را راضی کنید آن‌ها از شما راضی نمی‌شوند، اینها وقتی راضی می‌شوند که تمام ملت‌های روی زمین از بین بروند و فقط خودشان باشند. آن‌ها می‌خواهند دستشان را تا مرفق به خون میلیاردها تن آغشته کنند.

امامی کاشانی ادامه داد: این توافقی که انجام گرفته رگه‌ای بیشتر نیست البته خیلی هم خوب است و آن چه که رهبری مطرح کردند که اقتصاد باید مقاومتی شود، شاخه درختی است که آن درخت طبق فرموده امام علی (ع) دین است.

وی خاطر نشان کرد: دولت باید اقتصاد مقاومتی را هدایت و حمایت کند و مجلس نیز باید قوانین دست و پاگیر را حذف کند و شرایط ایجاد شود چرا که وقتی شرایط ایجاد شود ثروت می‌تواند راه درستی را طی کند. اما اگر سرمایه‌دار بنجل‌هایی را از چین وارد کرد، این ثروت راه غلطی را رفته و وقتی ما می‌بینیم گاهی یک ماشین درست می‌شود اما یک روز ترمز آن خراب می‌شود و یک روز لنت آن، یعنی نمی‌تواند در داخل کشور مقاومت کند چه برسد به اینکه در خارج رقابت کند و این به این دلیل است که علم و ثروت درست به کار نمی‌روند.

امام جمعه موقت این هفته تهران همچنین اظهار کرد: زیانبارترین کسی که ثروت را درست استفاده نمی‌کنند به گفته امام صادق (ع) کسی است که بدنش را در آذوقه‌هایش کهنه می‌کند و پولش را جمع می‌کند اما زمان مرگ، روح نگاهی به علم و ثروتش می‌کند و حسرت می‌خورد. ‌ای پولدارها، با آرامش بمیرید.

امامی کاشانی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق (ع) ایشان را مصداق آیه 23 سوره احزاب دانست و گفت: ایشان فردی بود که صدق داشت و صدق نه تنها در راستگویی بلکه تمام اعمال و حرکات او بر مبنای صدق بود.

وی همچنین به ویژگی های اجتماعی و دینی در زمان حیات امام صادق (ع) و فعالیت‌های ایشان اشاره و روایت‌هایی بیان کرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران خاطر نشان کرد: از امام صادق (ع) نقل شده است که هنگام غضب باید خود را مهار کرد و هنگام عصبانیت فحش نداد و اینها ویژگی‌های یک شیعه است. ایشان می‌فرمایند تقوا داشته باشید و گناه نکنید و بر مکتب اسلامیت باشید و در عین حال با هم صمیمی باشید. اینها همه توصیه‌های امام صادق (ع) و سفارش ایشان بر وحدت کلمه بوده است.

کد خبر 303291

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha