جمعه ۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین نماز جمعه مرداد در تهران به امامت حجت‌الاسلام صدیقی برگزار شد.

صدیقی حجت‌الاسلام

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به توافق صورت گرفته تیم مذاکره کننده کشورمان با 1+5 گفت:‌ مقام معظم رهبری از ابتدا حامی تیم مذاکره کننده بودند و تیم را تایید و تقدیر کردند.

وی ادامه داد: این انقلاب، انقلاب دین است و پسِ این انقلاب در دستان امام زمان (عج) است و امید داریم که این تیم مذاکره کننده قدر خود را بداند و نسبت به نواقصی که احیانا در این توافق وجود دارد هوشیار باشند و منتقدین نیز باید آزاد باشند تا نقدهای خود را دوستانه و مخلصانه بازگو کنند. ملت ما ملت بصیری است و از ما طلب دارد و ما سر خون شهدای این ملت چنین موقعیت‌هایی پیدا می‌کنیم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران خاطرنشان کرد: ما چیزی مخفی از مردم نداریم لذا بازگو کردن واقعیت این توافق و روشن کردن آن و بررسی آسیب‌ها و خطرات احتمالی وظیفه خود این آقایان، مسئولین دولت و منتقدین است و امروز که شورای عالی امنیت ملی از جانب مجلس عهده‌دار این امانت است در متن دقت کند و تا کار از کار نگذشته نگرانی‌هایی که برخی صاحب نظران منصف دارند را چاره‌جویی کنند.

صدیقی همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز عید فطر اظهار کرد:‌ طبق گفته رهبری این توافق عده‌ای را بر آن داشته بود که گذشته دشمنان را از یاد ببرند و هویت استکباری دشمنان قسم خورده دین خدا و اسلام را توجیه و چهره کریه آن‌ها را بزک کنند. اما رهبری با صراحت و شفافیت اعلام کردند که ما با آمریکا 180 درجه فاصله دیدگاه داریم و ما در تقابل با استکبار جهانی هستیم.

وی افزود: طبق فرمایش رهبری هویت دین با بی‌دینی هیچ‌گاه سازگاری ندارد و عدل با ظلم امکان سازش ندارند. فریب با صداقت نمی‌سازد و خشونت با عطوفت سازگاری ندارد. این تقابل و تفاوت ما با دنیای استکبار یک تقابل فطری، قرآنی، دینی محض و جزو خط قرمزهاست.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر مقابله با رجز خوانی‌های آمریکا تصریح کرد: آن‌ها بعد از این توافق مطالب نامربوطی را از صدر تا ذیل‌شان به زبان آوردند و گفتند ما ملت ایران را تسلیم کردیم و ما آن‌ها را از دستیابی به سلاح‌های اتمی بازداشتیم که الحق و الانصاف ملتی که خدا دارد و مسیر انبیاء را در پیش گرفته در این 36 سال در برابر آمریکا قدرت نشان داده و هرگز تسلیم نشده است و آن‌ها باید خواب تسلیم این ملت در برابر قدرت‌های بزرگ را به گور ببرند.

صدیقی همچنین با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر حفظ وحدت در منطقه و درون کشور تاکید کردند، گفت:‌ این مسأله توافق نباید موجب شکاف در متن مردم شود و نخبگان و کسانی که مسئولیت پیگیری این موضوعات را دارند باید نقد سازنده و دلسوزانه را بپذیرند و قطعا این نقد جزو لوازم زنده بودن انسان است تا مشکلات را بفهمد و ارزیابی کند و شجاعت بازگو کردن آن‌ها را نیز داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال نقدها باید منصفانه باشد، توهین، تهمت و برخوردهای غیر اخلاقی دور از شأن مردم ما و آحاد نخبگان ماست و قلم بدستان و روزنامه‌ها باید رعایت این مسأله را بکنند چرا که رضایت خدا و آرامش مردم در این است. از سوی دیگر خیلی شتابزدگی،‌ دستپاچگی، هیجان زدگی و تحریک روحیه‌ها به اینکه دیگر همه درها به روی ما باز شده انصافا درست نیست و دور اندیشی اقتضا می‌کند با احتیاط عمل کنیم و قدم به قدم مشکلات ارزیابی و بررسی شود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه به حادثه سیل در برخی شهرهای کشور اشاره کرد و افزود:‌ باران رحمت بعد از هوای گرم در ماه رمضان با نسیم‌های دل انگیز بر سر ملت نازل شد که جای شکر دارد اما بی توجهی برخی مسئولین ما موجب شد تعدادی از مومنین را از دست دادیم و مگر هواشناسی ما قدرت علمی کافی را ندارد؟ مگر نمی‌شود این مسائل را پیش بینی کرد و مگر ستادهای بحران نباید آمادگی‌های لازم را داشته باشند؟ و مگر نباید علاج واقعه را قبل از وقوع انجام داد؟ من به خانواده‌های داغ دیده تسلیت عرض می‌کنم و برای مسئولین توفیق بیداری، به روز بودن و به داد مردم رسیدن از خداوند درخواست دارم.

صدیقی همچنین با اشاره به مسائل منطقه‌ای اظهار کرد: تفاوت ما با آمریکا این است که ما همیشه حامی ملت‌ها و دولت‌های برآمده از آرای مردم بوده‌ایم لکن آمریکا و استکبار جهانی به دنبال تجزیه عراق و مقابله با دولت قانونی آن بوده است. در سوریه و یمن نیز به همین منوال بوده است.

وی در ادامه تاکید کرد: آمریکا ظلم‌ها، ددمنشی‌ها و دغل‌ها و فریب‌هایی برای حفاظت از اسرائیل با دلارهای کشورهای منطقه دارد و مردم مسلمان را به جان هم انداخته و به دنبال قطعه قطعه کردن سرزمین‌های اسلامی است و هر حکومتی که دارای استبداد است را زیر چتر خود گرفته و سلاح‌های آن‌ها را تامین می‌کند و منطقه را به آشوب و خون می‌کشد، از خداوند منان نابودی استکبار و خنثی شدن این توطئه‌ها را خواستاریم.

به گزارش ایسنا،‌ صدیقی در قسمت دیگری از خطبه نماز جمعه تهران همگان را به تقوای الهی و پرهیز از معاصی به خصوص گناه زبان توصیه و به برخی از پیام‌های حاصله از سوره فاتحه اشاره کرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه اگر زبان انسان درست شود همه امور او درست می‌شود، تصریح کرد: تقوای زبان همیشه مورد سفارش خداوند است و هشدارهایی درباره گناه آن داده شده که درباره اعضای دیگر بدن داده نشده است. گاهی انسان یک جمله می‌گوید و دل کسی را می‌لرزاند. پس من همه را به کنترل زبان توصیه می‌کنم.

صدیقی همچنین با اشاره به پایان یافتن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: روزه گرفتن در روزهای گرم تابستان کار آسانی نبود اما مومنین این کار را کردند و قطعا سرمایه‌های زیادی کسب می‌کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران به سالگرد آغاز نماز جمعه و احیای آن پس از انقلاب اشاره کرد و گفت:‌ به برکت انقلاب اسلامی امام (ره) نماز جمعه را نیز به کام ملت شیرین کردند. اینجا کانون نور و آشتی با خداوند و نماز جمعه مایه آرامش و مقاوم شدن است.

وی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله طالقانی به عنوان اولین امام جمعه تهران اظهار کرد: ما در حدی نیستیم که بتوانیم حق این تریبون را ادا کنیم، اینجا جای امام زمان (عج) است و جای ما نیست اما حالا اینطور شده و امثال من شایسته نیستند که پشت این تریبون قرار بگیرند و ان‌شاءالله به زودی صاحب این تریبون اینجا خطبه بخوانند.

کد خبر 301839

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha