جمعه ۱۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه ۱۹ تیر در تهران، مصادف با روز جهانی قدس، به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی برگزار شد.

سید احمد خاتمی آیت‌الله

به گزارش ایسنا، امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه این هفته تهران در بخشی از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، گفت: ایران در جریان این مذاکرات یک پیام را دارد. پیامی که مقام معظم رهبری، دیگر مسئولان و عموم مردم بر آن تأکید دارند و آن پیام «توافق خوب آری، توافق بد هرگز» است.

وی با بیان این‌که وحدتی که در این ارتباط وجود دارد ستودنی است،‌ تصریح کرد: مذاکره کنندگان عزیز ما روزهای سختی را پشت سر می‌گذارند. من به عنوان خطیب موقت نماز جمعه نصیحتی را بیان می‌کنم، برخی از صاحبان قلم و صاحبان سایت‌ها با دوقطبی کردن جامعه در میدان دشمن بازی نکنند. دشمن نمی‌خواهد در جامعه ما وحدتی در این ارتباط وجود داشته باشد و آن را متحد ببیند.

خاتمی تصریح کرد: یکی می‌نویسد کاسبان تحریم، دیگری می‌نویسد کاسبان فتح. در حالی که در این کشور هیچ دلسوزی کاسب صلح و کاسب تحریم نیست. اینجا جای کاسبی نیست بلکه جای افتخارآفرینی و عزت است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود در ارتباط با موضوع مذاکرات، تصریح کرد: متأسفانه خبرهایی که از وین می‌رسد گویای حرفی است که بارها در خطبه‌ها گفته‌ایم؛ آمریکا و هم‌پیمانانشان از حرف‌های چند روز قبلشان عقب‌نشینی کرده‌اند.

وی با اشاره به غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها، تصریح کرد: استراتژی ‌آمریکایی‌ها این است که اگر توافق حاصل شد بگویند فشارها به ایران کار خود را کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: من به رسانه‌های داخلی می‌گویم که خط آمریکا این است که اگر توافق نشد؛ ایران را مانع توافق معرفی کنند و شما رسانه‌ها باید قهرمانانه وارد عرصه شوید و حقیقت را به مردم بگویید که مانع توافق زیاده‌خواهی‌های آمریکا و هم‌پیمانانش است.

خاتمی خطاب به آمریکایی‌ها تصریح کرد: اگر توافقی حاصل شد این به خاطر فشار شما نبوده است، شما درخواست کردید که ایران وارد مذاکره شود.

وی افزود: طبیعی است که اگر توافق خوب حاصل شود بخشی از مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شود. کارشناسان معتقدند که بر اساس یک توافق خوب زیر 50 درصد مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شود و نکته مهم این است که باید دولت و مردم همراه یکدیگر با در پیش گرفتن اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کشور را بسازند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به این‌که اگر توافق ایجاد نشود دنیا به آخر نرسیده است، افزود: 36 سال است که ما تحریم هستیم و در برابر آن ایستاده‌ایم و اکنون نیز به فضل خداوند با سه فرهنگ خستگی‌ناپذیری، نفرت از استکبار و ذلت ناپذیری همچنان در برابر فشارها خواهیم ایستاد.

خاتمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع یمن اشاره کرد و گفت: بیش از 100 روز است که رژیم متجاوز آل سعود یمن را مورد حمله قرار داده و مردم این کشور در آستانه یک فاجعه انسانی قرار دارند ولی متأسفانه از این مردم مظلوم حمایت جهانی صورت نمی‌گیرد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که رژیم متجاوز عربستان شاهانه‌ترین خدمت را به رژیم صهیونیستی کرد و حداقل این خدمت این است که رژیم صهیونیستی را از متن به حاشیه کشانده است، افزود: از همین تریبون به مردم یمن می‌گویم آفرین بر شما؛ شما پیروز صحنه هستید. آنها مدعی بودند که ظرف یک هفته می‌توانند یمن را از پای درآورند و شما بیش از 100روز است که مقاومت می‌کنید و ان‌شاءالله به زودی نتایج این مقاومت خود را خواهید دید.

خاتمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مقاومت مردم فلسطین در طول 65 سال گذشته در برابر متجاوزان، تصریح کرد: از معاهده و قرارداد، آبی برای مردم فلسطین گرم نشده و پیروزی‌هایی که حاصل شده از رهگذر مقاومت‌ها و ایستادگی‌های جانانه بوده است.

وی با بیان این‌که راه بزرگ ملت ایران هم امروز از این راه می‌گذرد، افزود:‌ فرهنگ مقاومت این مردم را به پیروزی رسانده و در طی 36 سال گذشته این مردم با توجه به این فرهنگ مثل سرو قامت کشیده در صحنه حضور دارند.

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از مردم به خصوص جوانان به خاطر حضور باشکوهشان در مراسم شب‌های قدر، گفت: صهیونیست‌ها پرونده بسیار سیاهی دارند و آزادگان عالم از جمله ملت ایران هیچ‌گاه آنها را به رسمیت نخواهد شناخت. آنها هیچ‌گاه در نزد ملت ایران مشروع نخواهند بود.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اعتقاد بر این‌که رژیم صهیونیستی مثل یک کاخ شیشه‌ای به شدت شکستنی است، تأکید کرد: اگر دولت‌های اسلامی صادقانه در برابر این رژیم وارد شوند قطعاً این کاخ شیشه‌ای شکستنی خواهد بود.

وی با اعتقاد بر این‌که نشست‌ها و مذاکرات نتیجه‌ای را برای ملت فلسطین به همراه نداشته بلکه باعث ذلت بیشتر شده است، اظهار کرد: انتفاضه‌ها و مقاومت‌ها بوده که آنها را تاکنون به پیروزی رسانده و ادامه این راه است که آنها را از اشغال نجات می‌دهد.

خاتمی به راه حل جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با موضوع فلسطین اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم مردم فلسطین و صاحبان اصلی این سرزمین باید در پای صندوق‌های رأی بیایند و با دست خودشان سرنوشت و آینده کشورشان را ترسیم کنند. آنها تصمیم‌ گیرنده اصلی در این زمینه هستند.

کد خبر 300624

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha