همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) گفت: رزمایش قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) پاییز امسال برگزار می شود و این رزمایش متفاوت از رزمایش های سال های گذشته است.

اسماعیلی

به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، این مطلب را امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی در آیین تجلیل از فعالان قرآنی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) عنوان کرد.

وی در این خصوص توضیح داد، در رزمایش امسال کارکنان مدافع ما از موضع مهاجم مطلع نخواهند بود و تاکتیک بحران در بحران را تمرین خواهیم کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) اضافه کرد، در این رزمایش در پارامترهای مختلف آمادگی پرسنل در شرایط هوایی سنجیده خواهد شد.

قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بهره گیری از تجهیزات پدافندی و همکاری سایر نیروها و سازمان های ذیربط ماموریت هایی دارد که تامین و پوشش نسبی پدافند هوایی و دفاع از آسمان مناطق حیاتی، حساس و آسیب پذیر کشور ، اجرای ماموریت محوله در محور های انجام مراقبت هوایی و اعلام خبر و خطر هوایی برای سازمان های نظامی و غیرنظامی در مقابله با حملات هوایی دشمن از جمله آن ها است.

همچنین بهره برداری از تمام ظرفیت های موجود در نیروهای مسلح در راستای تقویت شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور و طراحی و برقراری شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور با هدایت، بهره گیری و همکاری سایر نیروهای ارتش و سپاه از دیگر فعالیت های قرارگاه پدافند هوایی به شمار می آید.

شناسایی و تعیین نقاط حیاتی و حساس کشور ، ارایه طرح های پدافندی در راستای حفظ و ایجاد وتامین امنیت و دفاع هوایی از حریم آسمان کشور، بررسی و تعیین مناطق ممنوعه پروازی و اعلام مراتب یاد شده به مبادی ذیربط در راستای حفظ و تامین امنیت پروازی هواپیماهای مسافربری از دیگر ماموریت های این قرارگاه پدافندی به شمار می آید.

طرح ریزی و برنامه ریزی امور پدافند هوایی کشور اعم از تسلیحاتی، تاسیسات و مهندسی و نیروی انسانی براساس تدابیر و خط مشی های راهبردی، تهیه برآوردهای اطلاعاتی از قدرت هوایی کشورهای هدف با بهره گیری از برآوردهای آجا و سپاه، انجام بررسی های لازم در خصوص سامانه های پدافندی، طرح های آموزشی و پژوهشی یگان های پدافندی نیروهای مسلح ، ارایه برآوردها و نتایج بررسی ها به ستادهای ذیربط و انجام نظارت و بازرسی مستمر و موردی به منظور حصول اطمینان از حسن اجرای مصوبات و ارزیابی توان رزم یگان های پدافندی ماموریت های دیگر این قرارگاه پدافندی محسوب می شود.

کد خبر 303204

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha