شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۳:۴۷
۰ نفر

گروه بورس: تازه‌ترین آمار فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار حاکی از آن است که ارزش مبادلات انجام شده در بورس تهران طی سال 2007 میلادی از مرز 4 میلیارد دلار گذشته است.

این آمار نشان می‌دهد: پس از یک دوره 4 ماهه که ارزش مبادلات سهام در بورس تهران به طور مداوم روبه نزول بوده، در جولای 2007 میلادی بار دیگر میزان سرمایه‌های سرازیر شده به سوی تالارهای بورس تهران از  نیم میلیارد دلار فراتر رفته است.

براساس این آمار ارزش داد و ستدهای انجام شده در 7 ماه سپری شده از 2007 نسبت به دوره مشابه 2006 نشان دهنده رشد 80 درصد  ارزش داد و ستدهای انجام شده در بورس تهران است.

اوضاع جهان

طبق آمار فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار، بازارهای سرمایه جهان، در طول سال  2007 میلادی در مجموع دورانی پررونق را پشت سرگذاشته‌‌اند به طوری که ارزش داد و ستدهای انجام شده در  50 بورس بزرگ جهان از محدوده 7 هزار میلیارد دلار در آغاز سال جاری  میلادی به فراتر از 9 هزار میلیارد دلار در پایان ژوئن 2007 رسیده است.

برترین‌ها

طبق آمار موجود در حالی که فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار آماری از عملکرد بورس نزدک ارائه نداده، بیشترین حجم سرمایه‌های جهان به سوی بورس نیویورک حرکت کرد.

در طول 7 ماه گذشته ارزش داد و ستدها در این بورس غول‌پیکر به مرز 16 هزار میلیارد دلار رسیده است. در همین مدت ارزش داد و ستدهای انجام شده در بورس لندن 6 هزار و 500میلیارد دلار بوده و در بورس توکیو 3 هزار و 800 میلیارد دلار داد وستد اوراق بهادار صورت پذیرفته است.

یورونکست نیز چهارمین بازار پررونق اوراق بهادار در جهان به حساب می‌آمده به طوری که ارزش کل داد و ستدهای انجام شده در این بازار به 3 هزار و 200 میلیارد دلار رسیده است.

کد خبر 30296

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز