همشهری آنلای: اجلاس سالانه و چهل و هفتمین مجمع عمومی فدراسیون جهانی بورس‌ها در شانگهای چین آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی بورس، جلسه روز نخست به مباحث کمیته کاری اختصاص داشت و در آن گزارش پیمایش ارزیابی درآمدها و هزینه‌های بورس‌ها در سال 2006 و نیز گزارش گروه‌های کارشناسی کمیته کاری درباره آمار و مقررات به استحضار اعضا رسید و مورد تأیید قرار گرفت.

بر اساس نتایج گروه کارشناسی آمار از ابتدای سال 2008 بورس‌ها در آمار معاملات سهام که به فدراسیون جهانی  ارائه می‌کنند نباید معاملات سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری را منظور کنند.

هم چنین در محاسبات جریان سرمایه‌گذاری، جریان ورود سرمایه شامل عرضه اولیه(IPO) شرکت‌های تازه پذیرش شده و نیز پذیره نویسی سهام جدید(افزایش سرمایه) شرکت‌های پذیرفته شده به تفکیک ارائه شود.

پیشنهاد گروه آمار، طبقه بندی شرکت‌ها به لحاظ ارزش بازار در 4 گروه بزرگ(بیش از یک میلیارد دلار ارزش بازار)، متوسط(150 تا یک میلیون دلار ارزش بازار)، کوچک(50 میلیون تا 150 میلیون دلار ارزش بازار) و خرد (کمتر از 50 میلیون دلار) است.هم چنین مقرر شد شاخصی برای مبلغ سود نقدی پرداخت شده توسط شرکت‌های بورسی ایجاد شود که نتایج تا آوریل 2008 باید به کمیته کاری ارائه شود.

در حاشیه این نشست علی رحمانی مدیر عامل بورس اوراق بهادار تهران با رئیس و مدیر ارشد اجرایی بورس قبرس درباره گسترش همکاری‌های بین بورس‌ها مذاکرات سازنده‌ای داشت و مقرر شد پیشنهاد پذیرش بخشی سهام شرکت‌های ایرانی در بورس قبرس برای بررسی بیشتر به صورت مکتوب به آنان ارائه شود.

هم چنین در مذاکرات با مدیرعامل بورس هنک گنگ موضوع «پذیرش بخشی» شرکت‌های ایرانی مطرح شد که مورد استقبال قرار گرفت.

کد خبر 34023

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز