شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۴
۰ نفر

گروه بورس: ارزش کل نقدینگی سرازیر شده به سوی بورس تهران در دوره یک ساله منتهی به آوریل 2007 میلادی 124 درصد رشد کرد.

آخرین آمار فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار نشان می‌‌دهد، بورس تهران در یک سال گذشته، دوران پررونقی را پشت سر گذاشته است. 

طی این مدت در مجموع ارزش کل داد و ستدها در تالارهای بورس اوراق بهادار تهران به 6/2 میلیارد دلار رسیده است.

طبق این آمار در مارس 2007 میلادی سرمایه‌گذاران ایرانی بیش از یک میلیارد دلار سهام، در بورس تهران خریده‌اند این رقم در آوریل  2007 به   650 میلیون دلار رسیده است.

در جمع  7 بورس اول

این آمار حکایت از آن دارد که بورس تهران در یک سال اخیر در جمع  7 بورس پررونق جهان جای داشته است.

براین اساس بورس شانگهای چین با توجه به رشد 620درصدی ارزش مبادلات سهام در آن در رتبه اول، بورس شن زن دیگر بازار سهام فعال در چین با  506 درصد رشد در رتبه دوم و بورس جزایر موریس با   350درصد رشد در رتبه سوم جهان  جای گرفته‌اند.

بورس‌های فیلیپین و مالزی از دیگر بورس‌های پررونق جهان در دوره یک ساله منتهی به آوریل 2007  میلادی بوده‌اند. طبق این آمار در این دوره یک ساله در مجموع 30 هزار میلیارد دلار از حجم نقدینگی در جریان در جهان به سوی بازارهای سهام روانه شده است.

بزرگترها

آمار فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار نشان می‌دهد: در این مدت 13 هزار میلیارد دلار از کل سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بورس‌های اوراق بهادار به سوی نیویورک حرکت کرده است.

در این میان ارزش کل دادوستدها در بورس نیویورک به 8 هزار و 300 میلیارد دلار رسیده  و 4 هزار و 400 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری هم در بورس نزدک انجام شده است.

کد خبر 23505

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز