دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر آموزش مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر این که بحران آب در کشور جدی است، گفت: از اردیبهشت ماه سال جاری سرشاخه سفیدرود خشک شده و ما شاهد بحران بی‌سابقه‌ای در این منطقه هستیم.

بحران آب در کشور جدی است

به گزارش ایرنا، "محمد درویش" مدیرکل دفتر آموزش مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست یکشنبه شب در همایش هم‌اندیشی بحران آب و مسئولیت‌های جامعه مدنی افزود: باید در نظر داشت اگر ما به اکو سیستم ضربه بزنیم، ضربه سخت‌تری از آن خواهیم خورد.

او همچنین با اشاره به جاری شدن سیلاب در تابستان در مناطق خشک، تصریح کرد: تخریب جنگل‌ها و فشار بیش از حد دام دو عاملی است که سبب شده تا میزان عمودی آب در خاک کاهش پیدا کرده و سرعت هرزآب افزایش پیدا کند و قدرت تخریب آن را به حدی برساند که ما شاهد حوادث اخیری که در سوادکوه و دیگر شهرهای شمالی رخ داد، باشیم.

درویش افزود: ما باید با تلاش فراوان راهی پیدا کنیم تا کیفیت زندگی در ایران با حفظ همه مواهب طبیعی صورت گیرد و این نیاز به خردمندی دارد که اگر خردمندی حاکم باشد، شادمانی نصیب همه مردم می‌شود.

او ادامه داد: ما باید نسلی را پرورش دهیم که عشق به مواهب طبیعی و محیط زیست را مانند عشق به عزیران دانسته و کاری انجام دهیم که محیط زیست جز ارزش‌های غیرمعامله ایرانیان شود و در این رابطه ما باید این فرهنگ‌سازی را از مهد کودک‌ها آغاز کرده و در نهایت مدرسه طبیعت را راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل دفتر آموزش مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در پایان خاطر نشان کرد: ما نیاز به فرهیختگان، مدیران و فعالان محیط زیستی داریم که نگاه آنها به مواهب طبیعی مثل نگاه به عزیزترین افرادشان باشد.

هماش هم‌اندیشی بحران آب و مسئولیت‌های جامعه مدنی شامگاه یکشنبه با حضور جمعی از کارشناسان و نخبگان و به همت شورای سازمان‌های جامعه مدنی در محل اجتماعات سندیکای شرکت‌های ساختمای برگزار شد.

کد خبر 302953

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha