همشهری آنلاین: معاون محیط زیست طبیعی اداره‌ کل حفاظت محیط زیست خوزستان، وضعیت کم‌آبی در مراتع و مناطق طبیعی و حفاظت شده استان را رو به بحران توصیف کرد.

کم‌آبی، محیط زیست خوزستان را به بحران می‌برد

"به گزارش ايسنا، عادل مولا" اظهار کرد: شرایط آبی مناطق طبیعی خوزستان در شرایط بدی قرار دارد و به دلیل خشک شدن چشمه‌ها و کاهش منابع آبی، وضعیت این مناطق در حال حرکت به سمت بحرانی شدن است.

وی افزود: با توجه به شرایط کم‌آبی در مناطق زیست محیطی و حفاظت شده خوزستان، برای جبران آب مورد نیاز گونه‌های جانوری، اقدام به ایجاد منابع آبی دستی شده است. نظیر این اقدام، ایجاد آبشخورهای مصنوعی در منطقه حفاظت شده میش‌داغ به منظور تامین آب برای آهوان این منطقه، بوده است.

مولا با اشاره به اهمیت و تاثیر کم‌آبی بر زیست حیات وحش و شرایط مراتع، گفت: منابع آبی تاثیر مستقیمی بر حیات وحش و گیاهان دارد؛ با توجه به وضعیت بد مراتع، از جمله اقداماتی که برای حفظ قلمرو حیات وحش در سطح استان خوزستان انجام شده، تامین علوفه به صورت دستی برای گونه‌های جانوری است، هر چند که این روش صرفا یک درمان موقت محسوب می‌شود.

معاون اداره ‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان این که بیشتر چشمه‌های استان خوزستان در مناطق کوهستانی قرار دارند، عنوان کرد: هر چند آمار دقیقی از تعداد چشمه‌های استان در دست نیست ولی می‌دانیم که چشمه‌های فعالی هم که وجود داشته‌اند، خشک شده‌اند. این اتفاق برای چشمه‌های منطقه میش‌داغ رخ داده و به همین دلیل در مناطقی مانند میش‌داغ مجبور شده‌ایم با استفاده از تانکرهای آبرسانی، اقدام به تامین آب در آن منطقه کنیم تا جلوی آسیب بیش‌تر به حیات وحش را بگیریم.

کد خبر 302952

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha