همشهری آنلاین: دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: اجلاس بین‌المللی خشکسالی با حضور متخصصان بین‌المللی و منطقه‌ای نیمه اول تیرماه سال جاری در ایران برگزار می‌شود.

اجلاس بین‌المللی خشکسالی در ایران برگزار می‌شود

به گزارش ايرنا، دکتر محمدرضا سعید آبادی روز یکشنبه گفت: خشکسالی یک نگرانی جهانی است و در چند سال اخیر ایران با شدت بیشتری درگیر این پدیده بوده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل ایران متولی پروژه بین‌المللی خشکسالی یونسکو (IDI) در منطقه شده است که کمیسیون ملی یونسکو در ایران و وزارت نیرو در اجرای این پروژه فعالیت دارند.

سعید آبادی با اشاره به اهمیت تبادل اطلاعات در زمینه خشکسالی اظهار کرد: از طریق این پروژه، تبادل اطلاعات علمی، همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی درباره خشکسالی و آینده منطقه انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: اجلاس بین‌المللی خشکسالی یونسکو با حضور متخصصان بین‌المللی و منطقه‌ای در ایران به منظور بررسی پدیده خشکسالی از جنبه‌های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری برگزار می‌شود.

وی افزود: تاکنون فعالیت‌های مختلفی در زمینه مدیریت منابع آبی در ایران با کمک یونسکو انجام شده است.

سعیدآبادی گفت: سازمان جهان یونسکو با توجه به اهمیت و چالش‌های موجود درباره آب توجه به این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

وی بیان کرد: کمیسیون ملی یونسکو ایران با پیگیری موضوع آب در کمیته ملی آب‌شناسی در جهت رفع مشکلات خشکسالی، اقدام به تاسیس مراکز مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی در زمینه آب و نیز ایجاد کرسی‌های دانشگاهی در ایران کرده است.

کد خبر 296002

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha