همشهری آنلاین: ساندی تایمز روز یکشنبه در گزارشی افشاگرانه در ارتباط با رسوایی دوپینگ در ورزش قهرمانی جهان نوشت: آمار محرمانه فاش شده حاکی از آن است یک سوم از مدال آوران در رویدادهای مهم ورزشی از جمله در المپیک ها آزمایش خونشان مشکوک بوده است.

 افشای رسوایی دوپینگ در ورزش قهرمانی جهان

به گزارش ایرنا، تایمز نوشت: این آمار محرمانه که برای اولین بار فاش می شود، نشانگر میزان موفق العاده ای از تقلب توسط ورزشکاران در معتبرترین رویدادهای ورزشی جهان است.

این روزنامه افزود: تایمز و موسسات خبری آلمانی 'ای آر دی' و 'دبلیو دی آر' توانسته اند به داده های محرمانه مربوط به بیش از 12 هزار آزمایش خون از 5 هزار ورزشکار که شامل برخی از نام آوران ورزش در عرصه جهانی است، دست یابند.

ساندی تایمز افزود: این داده های خونی نشانگر آن است که یک سوم از مدال ها داده شده در ورزش های استقامتی ازجمله 55 مدال طلا، در المپیک ها و مسابقات قهرمانی جهان، توسط ورزشکارانی کسب شده که آزمایش خون آنها مشکوک بوده است و تاکنون نیز مقامات ذی ربط در پس گیری این مدال ناکام بوده اند.

به نوشته این روزنامه، چندین تن از ورزشکاران انگلیسی شانس پیروزی در رویدادهای مهم ورزشی رقابتی در مقابل کسانی که آزمایش خون آنها مشکوک بوده است ازدست داده اند.

این روزنامه عنوان کرد این داده های مربوط به آزمون خون ورزشکاران که برای سال ها در مقر فدراسیون انجمن های ورزشکاران بین المللی ( آی ای ای اف) در موناکو به صورت کاملا محرمانه نگهداری می شده ، توسط فردی که نگران وضعیت موجود بوده به بیرون درز پیداکرده است .

ساندی تایمز نوشت: دو تن از متخصصان معروف جهانی دوپینگ با بررسی این داده ها گفته اند این آمارها شواهد قانع کننده هستند که نشان می دهند مسئولان 'آی ای ای اف' نتوانسته اند اقدام کافی علیه ورزشکارانی که آزمون خون آنها به میزان زیادی مشکوک بوده است، به عمل آورد.

این روزنامه با اشاره به جزییات برخی از پرونده های فاش شده نوشت: این پرونده ها مؤید آن هستند که بیش از 800 ورزشکار - یک نفر از هفت نفری که اسمش در این فایل ها هست-نتیجه آزمایش خونش توسط یکی از متخصصان 'قویا نشانگر دوپینگ' یا 'بسیار غیرعادی' توصیف شده است.

به نوشته این روزنامه، ده مدال المپیک لندن در سال 2012 ، توسط ورزشکارانی کسب شده که نتیجه آزمایش خون آنها مشکوک اعلام شده است.

ساندی تایمز همچنین در این گزارش با اشاره به ضرورت مقابله با مساله دوپینگ نوشت: بسیاری از ورزشکاران به دلیل استفاده از داروهای ممنوعه و مواد نیروزا ( دوپینگ) خود را در معرض مرگ یا معلولیت قرار داده اند.

کد خبر 302852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha