یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه کیوی، پرتقال و توت فرنگی نباید به کودکان زیر یک سال داده شود، گفت: والدین باید به موضوع آلرژیک بودن میوه در کودکان دقت کنند تا هنگامی که یک نوع از میوه را برای نخستین بار به کودک خود می‌دهند از این مشکل پیشگیری کنند.

این میوه‌ها را به کودکان زیر یکسال ندهید

دکتر کوروش جعفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، با بیان اینکه پرتقال، کیوی و توت فرنگی از رده میوه‌های دارای علائم آلرژیک هستند، افزود: خربزه، موز و طالبی هم می‌توانند علائم آلرژیک را به صورت خفیف در کودکان ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه کودک ممکن است با خوردن هریک از میوه‌های یاد شده علائم آلرژیک را نشان دهد، گفت: این موضوع به سیستم ایمنی کودک مرتبط می‌شود و به همین دلیل هر چه سیستم ایمنی بدن کودک ضعیف‌تر باشد، ممکن است به میوه آلرژی بیشتری نشان دهد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص علائم آلرژی بیان کرد: ممکن است نشانه‌ها از حالت خفیف تا شدید در فرد متغیر باشد که می‌تواند به صورت التهاب، تغییر رنگ در گونه و پوست، آبریزش بینی، چشم و حتی مشکلات تنفسی و شوک در موقعیت شدیدتر باشد.

جعفريان با تاکید بر اینکه کیوی، پرتقال و توت فرنگی نباید به کودکان زیر یک سال داده شود چون علائم آلرژیک آنها بسیار است، در پایان خاطرنشان کرد: مصرف میوه در کودکان زیر شش ماه ممنوع است و پس از آن در هر ماه میوه‌ای خاص در برنامه غذایی گنجانده شود.

کد خبر 302807

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha