جمعه ۹ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۱
۰ نفر

گروه حوادث: «من دچار جنون هستم!»، این ادعای مرد جوانی بود که قضات شعبه 71 دادگاه کیفری تهران روز سه شنبه برای او حکم مرگ صادر کردند.

این مرد متهم بود که همسر باردار برادرش را در جنایتی مرموز از پای درآورده است.

ماجرای این جنایت هولناک زمانی فاش شد که مرد جوانی ظهر 15 فروردین ماه 1384  هنگام  بازگشت به خانه با جسد بی جان همسرش که در اتاق پذیرایی از پای درآمده بود مواجه شد.

با گزارش ماجرای این جنایت که در یکی از مناطق رباط کریم به وقوع پیوسته بود، کارآگاهان پلیس جنایی رباط کریم قدم به قتلگاه زن جوان گذاشته و به این ترتیب تحقیقات برای یافتن قاتل زن بیگناه و جنین 8ماهه‌ او کلید خورد.

در جریان این تحقیقات وقتی کارآگاهان دریافتند صبح روز حادثه، برادر شوهر زن جوان در نزدیکی خانه آنها دیده شده است، شناسایی و دستگیری وی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

اما مرد جوان بعد از جنایت به محل نامعلومی گریخته بود و به این ترتیب بررسی‌های کشوری برای ردزنی برادر شوهر مقتوله به عنوان کلیدی‌ترین مظنون آغاز شد و سرانجام 9ماه بعد از جنایت، قاتل جنایتکار در  یکی از روستاهای اردبیل شناسایی و دستگیر شد.

مرد جوان در نخستین بازجویی‌ها به قتل همسر برادرش اعتراف کرد و به این ترتیب پرونده جنایت تاسف بار برای صدور رای نهایی به شعبه 71 دادگاه کیفری استان ارسال شد.

درخواست مجازات مرگ

صبح سه شنبه گذشته برادرشوهر جنایتکار در مقابل 5 قاضی  شعبه 71 دادگاه کیفری استان قرار گرفت.

در این جلسه پس از بیان کیفرخواست از سوی نماینده دادستان، پدر زن جوان  در جایگاه قرار گرفت و از قضات دادگاه خواست قاتل دخترش که  ناجوانمردانه از پای درآمده بود را به سزای عملش برسانند، این در حالی بود که شوهرمقتوله نیز برای قتل جنین 8 ماهه درخواست دیه کرد.

من جنون دارم

لحظاتی بعد هنگامی که مرد جوان در جایگاه قرار گرفت، با قبول اتهام 2 قتل عمدی در ادعایی عجیب گفت: همسر برادرم در غذا و نوشیدنی های من قرص می ریخته و اومرا به قرص معتاد کرده بود.

مرد جوان در حالی که وانمود می کرد یک بیمار روانی است، گفت: من قرص اعصاب می‌خورم و به شدت مشکل روانی دارم، آن روز هم وقتی که به خانه برادرم رفتم او به من یک چای دادم، وقتی چایی را خوردم نفهمیدم چه طور شد که به همسر برادرم حمله ور شده و او را که در حال کشیدن جاروبرقی بود به قتل رساندم، پس از آن هم به سرعت از خانه خارج شدم.

قاضی: اما بر خلاف اظهارات تو ، پزشکی قانونی سلامت روانی تو را تایید کرده است.در این باره چه می گویی؟
- قبول ندارم؛ من جنون دارم.

در ادامه دادگاه مرد جوان که در نخستین بازجویی ها ادعا کرده بود همسر برادرش را چون زن بدی بوده  به قتل رسانده است، به حقیقت اعتراف کرد و گفت همسر برادرش زن پاکدامنی بوده ولی او با انگیزه شیطانی دست به جنایت زده است.

قضات دادگاه با پایان جلسه محاکمه و انجام شور، با نظر اکثریت، برادر شوهر جنایتکار را به اتهام2 فقره قتل عمدی به قصاص و پرداخت دیه محکوم کردند.

کد خبر 30238

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز