همشهری آنلاین: مطالعات محققان دانشگاه آکسفورد انگلیس نشان می‌دهد که داروهای سرکوب‌کننده هورمون، مرگ ناشی از سرطان سینه را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهند.

داروهای مهارکننده هورمون

به گزارش ایرنا به نقل از هلث، این مطالعات که حدود یک دهه به طول انجامیده است، نشان می‌دهد که داروهای مهارکننده آروماتاز که به منظور سرکوب هورمون در زنان مبتلا به سرطان سینه و سرطان تخمدان، پس از یائسگی تجویز می‌شود، خطر عود سرطان را کاهش داده و احتمال مرگ ناشی از این سرطان‌ها را تا 40 درصد کاهش می‌دهد.

علاوه بر مهارکننده‌های آروماتاز، تاموکسی فن هم به این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد که اثربخشی کمتری دارد.

سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در زنان است. احتمال ابتلا به سرطان سینه در زنانی که بستگان درجه اول آنها به این بیماری مبتلا بوده‌اند، بسیار بیشتر است. جهش در ژن‌های BRCA1 یا BRCA2 شایع‌ترین علت سرطان سینه ارثی است که از والدین منتقل می‌شود.

از هر هشت زن آمریکایی، یک نفر به سرطان سینه مبتلا می‌شود. بر اساس پیش‌بینی انجمن سرطان آمریکا، در سال جاری حدود 232 هزار نفر در آمریکا به این بیماری مبتلا می‌شوند و بیش از 40 هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند. سابقه خانوادگی، قرار گرفتن در معرض اشعه، داشتن سطح بالای استروژن، شیوه نادرست زندگی، مصرف سیگار و الکل و استرس مهمترین عوامل بروز این بیماری هستند.

سرطان سینه در زنانی که در شهر زندگی می‌کنند، نسبت به زنان روستایی بسیار شایع‌تر است. نتایج این تحقیقات در The Lancet منتشر شده است.

کد خبر 302271

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha