همشهری‌انلاین: یک کارشناس و استاد دانشگاه گفت به کلی مانع تراشی‌های کنگره اصلی‌ترین علت بسته نشدن بازداشتگاه گوانتاناموست.

guantanamo-detainee

عزیزه الهبری، استاد مهمان دانشگاه ریچموند و بنیانگذار موسسه حقوق بشر «کرامت» با اشاره به این که تلاش‌های باراك اوباما ،رئیس‌جمهور آمریکا برای بستن گوانتانامو هنوز به‌طور كامل شكست نخورده‌ است.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم،  عزيزه البهره در گفت‌وگویی با این شبکه در برنامه «استودیو واشنگتن» تاكيد كرد: واقعیت این است که اوباما هنوز برای بستن این بازداشتگاه تلاش می‌کند.او برخی از بازداشت‌شدگان در گوانتانامو را به اماکن دیگر انتقال داده است که از جمله آنها شماری از بازداشت‌شدگان افغان و سعودی‌اند. اصلی‌ترین عاملی که مانع از بستن این بازداشتگاه شده است، مخالفت کنگره آمریکا و ایجاد محدودیت‌ها و موانع قانونی زیاد در برابر بستن این بازداشتگاه است. اوباما هنوز سر قول خود است و می‌کوشد آن را ببندد.

او ادامه داد: بسته‌شدن گوانتانامو برای بسیاری از افراد اهمیت چندانی ندارد بلکه آنها بیم دارند برخی از بازداشت‌شدگان در آنجا که از وابستگان به گروه‌های تروریستی هستند پس از خارج شدن از گوانتانامو به آمریکا خسارت بزنند، و خب اين نگرانی‌ها به امنیت ملی مربوط می‌شود.

به تازگي نيز  سي ان ان از بازداشت دو زنداني پيشين گوانتانامو، در بلژيك خبر داده‌است.اين دو نفر همراه به فرد ديگر در حين جمع‌آوري پول براي گروه هاي تروريستي و عضوگيري توسط پليس بلژيك دستگير شده‌اند.

کد خبر 301931

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha