همشهری آنلاین: پس از آزادی آخرین گروگان‌های تبعه کره جنوبی در افغانستان، طالبان به انجام گروگان‌گیری‌های بیشتر تهدید کرد.

خبرگزاری آلمان گزارش داد، قاری یوسف احمدی، سخنگوی طالبان اعلام کرد: «ما همین کار را با دیگر اجنبی‌ها در افغانستان انجام خواهیم داد، زیرا این راه برای ما موفقیت‌آمیز بودنش را اثبات کرده است.»

بر اساس توافقی که روز پنجشنبه حاصل شد، کره جنوبی به طالبان قول مساعد داد 200 سرباز خود را که در افغانستان مستقر هستند، همان طور که قرار بود، تا پایان سال جاری میلادی از این کشور خارج کند.

علاوه بر این، عملیات مبلغان مذهبی مسیحی کره‌ای به حال تعلیق در می‌آید. این توافق باعث بروز موجی از انتقاد علیه دولت سئول شده است زیرا انگیزه مضاعفی برای گروگان‌گیران فراهم می‌کند.

طالبان آخرین افراد را از گروه 23 نفری که چند وقت پیش ربوده بود، پنجشنبه آزاد کرد. دو تن از این گروگان‌ها کشته شدند. یک سخنگوی سفارت کره جنوبی در افغانستان اعلام کرد، آخرین گروه از گروگان‌های آزاد شده، سالم هستند و جمعه شب یا شنبه به کشورشان بازخواهند گشت.

دولت آمریکا از آزادی این اتباع کره جنوبی استقبال کرد. تام کیسی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در همین حال به صورت غیرمستقیم از دولت کره جنوبی انتقاد کرد. وی در واشنگتن تاکید کرد، آمریکا همواره این سیاست را پیگیری می‌کند که با تروریست‌ها به توافقی نرسد.

کد خبر 30191

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز