دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

سخنگوی گروه طالبان اعلام کرد این گروه تنها در صورت خروج ده‌ها هزار نیروی غربی از افغانستان با دولت این کشور مذاکره خواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه از قندهار گزارش داد یوسف احمدی سخنگوی گروه طالبان در بیانیه‌ای گفت، اگر این مذاکرات موجب استقلال افغانستان و یافتن راهی برای خروج نیروهای خارجی شود طالبان آماده همکاری و مشارکت خواهد بود.

این سخنگو با این حال افزود، اما طالبان گمان نمی‌کند دولت افغانستان بتواند چنین شرایطی را فراهم کند.

وی همچنین ضمن متهم کردن رسانه‌ها به تفسیر نادرست اظهارات گروه طالبان تاکید کرد آن‌ها در خدمت نیروهای متجاوز هستند.

سخنگوی گروه طالبان هفته گذشته اعلام کرده بود این گروه آماده است به پیشنهاد مذاکره حامد کرزای رئیس‌جمهوری افغانستان پاسخ مثبت دهد اما اظهارات این سخنگو نشان می‌دهد که این گروه با تعیین شروط جدید از جمله خروج نیروهای خارجی از افغانستان از موضع پیشین خود عقب نشینی کرده است.

کرزای 9 سپتامبر به شبه نظامیان گروه طالبان پیشنهاد مذاکره داد و شایعاتی درباره برقراری تماس‌هایی میان 2طرف مطرح شده است.

کشته شدن 120 شورشی

همچنین وزارت کشور افغانستان دوشنبه اعلام کرد در جریان عملیات مشترک نیروهای خارجی و نیروهای افغان در استان غزنی مرکز این کشور در طول 20 روز گذشته دست کم 120 شورشی کشته شدند.

آسوشیتدپرس از کابل گزارش داد سخنگوی وزارت کشور افغانستان واحد مرکزی خبر دیروز اعلام کرد طی عملیات مختلف 20 روز گذشته در استان غزنی 120 تن از عوامل شورشی که دشمن صلح و ثبات در افغانستان هستند کشته شدند.

وی همچنین از زخمی شدن 5تن از فرماندهان شورشی در این عملیات خبر داد.

مقامات افغان اعلام کرده‌اند، دست کم 4تن از فرماندهان طالبان که در عملیات آدم ربایی و گروگانگیری 23تبعه کره جنوبی در غزنی شرکت داشتند در عملیات نیروهای امنیتی افغان کشته شده‌اند.

کد خبر 31722

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز