لندن - ایرنا: شرکت پیرسون صاحب امتیاز روزنامه اقتصادی فایننشال تایمز تایید کرد که این روزنامه به شرکت نیکی از بزرگ ترین موسسات رسانه‌ای در ژاپن، به ارزش ۸۴۴ میلیون پوند (یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار) فروخته شد.

 فایننشال تایمز

به گزارش ایرنا، پیشتر گفته شده بود که شرکت پیرسون، صاحب امتیاز روزنامه فایننشال تایمز درصدد است تا این روزنامه را به یک شرکت رسانه‌ای بین‌المللی بفروشد.

درحالی که بیشتر گمانه زنی‌ها در خصوص احتمال فروش این غول رسانه‌ای به ‘گروه اکسل اسپرینجر' از کشور آلمان بود، اما عصر پنجشنبه شرکت پیرسون، در بیانیه ای اعلام کردند که با فروش نقدی این روزنامه به مبلغ  844 میلیون پوند ( 1.3 میلیارد دلار ) به شرکت ژاپنی نیکی موافقت کرده است.

جان فالون مدیر اجرایی شرکت پیرسون با تائید این خبر گفته است: اکنون می خواهیم 100درصد هدفمان را بر رهیافت آموزش جهانی متمرکز کنیم. دنیای آموزش در حال تغییر است و ما شاهد فرصت های بسیاری برای گسترش تجارتمان در این زمینه هستیم.

وی همچنین با اشاره به سابقه شرکت رسانه‌ای نیکی خاطر نشان ساخت: هیئت مدیره و من مطمئن هستیم که روزنامه فایننشال تایمز همچنان با مالکیت شرکت نیکی به شکوفایی‌اش ادامه خواهد داد.

سونه او کیتا، مدیرعامل شرکت نیکی نیز با ابراز خشنودی از خرید این روزنامه انگلیسی گفت: شعار ما این خواهد بود که گزارش‌های سطح عالی و سایر اخبار را مشابه آنچه فایننشال تایمز تاکنون صورت داده، انجام دهیم.

در همین حال منابع انگلیسی از کاهش 2 درصدی ارزش سهام فایننشال تایمز و سردرگمی و آشفتگی کارکنان این روزنامه انگلیسی، پس ازآنکه خبر فروش آن از سوی لیونل باربر، سردبیر فایننشال تایمز تائید شد، حکایت می‌کنند.

گفته می‌شود لیونل باربر در مصاحبه‌ای پیشتر گفته بود: من به عنوان خبرنگار، دارای یکی از بهترین موقعیت‌ها هستم و به زودی از آن دست برنخواهم داشت.

فایننشال تایمز که یکی از قدیمی ترین، مهم‌ترین و پرنفوذترین روزنامه‌های اقتصادی - سیاسی در جهان بشمار می آید و به صورت کاغذی و دیجیتال منتشر شود، مرکزش در شهر لندن قرار دارد.

این روزنامه که 127 سال عمر دارد، به طور همزمان در 23 شهر عمده دنیا ازجمله شهرهای لندن، لیدز، دوبلین، پاریس، فرانکفورت، استکهلم، میلان، مادرید، نیویورک، شیکاگو، لس آنجلس، سان فرانسیسکو، دالاس، آتلانتا، میامی، واشینگتن دی سی، توکیو، هنگ کنگ، سنگاپور، سئول، دوبی، ژوهانسبورگ و استانبول منتشر می شود.

فایننشال تایمز تنها روزنامه در جهان است که وضعیت روزانهٔ بورس لندن و دیگر بورس‌های مطرح جهانی را با تحلیل های کامل به صورت روزانه بررسی می‌کند.

شرکت رسانه‌ای نیکی نیز علاوه در اختیار داشتن روزنامه‌ها و نشریات اقتصادی معتبری چون روزنامه 'نیهون کیزای شیمبون' ، 'نیکی وریتاس'، نیکی ویکلی' و 'نیکی سانگیو شیمبون'، صاحب دو شبکه خبری «تی وی توکیو» و « نیکی سیان بی سی»، است که موضوعات مربوط به بازار ژاپن را مورد پوشش قرار می دهند.

نیهون کیزای شیمبون، با بیش از 4 میلیون تیراژ در سراسر جهان، از بزرگ‌ترین روزنامه‌های اقتصادی جهان بشمار می‌آید.

کد خبر 301864

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha