جمعه ۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) یکی از قدیمی‌ترین روزنامه‌های اقتصادی - سیاسی در جهان است که مرکز آن در شهر لندن قرار دارد.

ft

روزنامهٔ فایننشال تایمز در سال ۱۸۸۸ به همت جیمز شریدان (James Sheridan) و هوراتو باتملی (Horatio Bottomley) آغاز به کار کرد. فایننشال تایمز تا سال‌های سال با چهار روزنامه اقتصادی چاپ بریتانیا به رقابت می‌پرداخت تا اینکه در سال ۱۹۴۵ با ادغام با روزنامه رقیب خود یعنی فایننشال نیوز (Financial News) به عنوان تنها روزنامه اقتصادی بزرگ بریتانیا درآمد.

این روزنامهٔ به طور همزمان در ده‌ها شهر عمده دنیا از جمله شهرهای لندن، لیدز، دوبلین، پاریس، فرانکفورت، استکهلم، میلان، مادرید، نیویورک، شیکاگو، لس‌آنجلس، سان‌فرانسیسکو، دالاس، آتلانتا، میامی، واشینگتن دی‌سی، توکیو، هنگ‌کنگ، سنگاپور، سئول، دوبی، ژوهانسبورگ و استانبول منتشر می‌شود.

فایننشال تایمز تنها روزنامه در جهان است که وضعیت روزانهٔ بورس لندن و دیگر بورس‌های مطرح جهانی را با تحلیل‌های کامل به صورت روزانه بررسی می‌کند. تیراژ این روزنامه حدود 720000 نسخه است و در جهان کمی بیش از دو میلیون نسخه به فروش می‌رسد. نسخه هفتگی فایننشال تایمز یکشنبه‌ها تحت عنوان فایننشال تایمز تعطیلات اخر هفته (Financial Times Weekend) منتشر می‌شود.

مالک نشریه فاینانشیال تایمز شرکت انگلیسی پیرسون پی‌ال‌سی (Pearson PLC) بود که کنترل امور روزنامه را بر عهده داشت و در سال 2015 آنرا به شرکت رسانه‌ای ژاپنی نیکی فروخت.

کد خبر 301866

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha