شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه ایندیپندنت روزنامه بریتانیایی چاپ لندن بود که در سال ١٩٨٦ از سوی سه تن از روزنامه نگاران سابق روزنامه دیلی تلگراف تأسیس شد. این روزنامه در سال ۲۰۱۶ به انتشار نسخه کاغذی خود پایان داد و فقط آنلاین منتشر می‌شود.

ایندیپندنت

موسسان این روزنامه تلاش کردند تا با انتخاب نام ایندیپندنت (مستقل) (‌The independent) برای این روزنامه جدید، استقلال آن را نشان داده و به نوعی نیز دو روزنامه گاردین و تایمز  را که روزنامه‌های عمده متمایل به چپ و متمایل به راست سیاسی بودند به چالش بکشند.

انتشار این روزنامه با استقبال گسترده مواجه شد و در سال ١٩٨٩  تیراژ آن به چهارصد هزار نسخه در روز رسید که موفقیت مالی این روزنامه را هم در پی داشت. اما با آغاز دهه ١٩٩٠، فشار رقابت از سوی سایر نشریه‌ها به خصوص برای جلب آگهی، این وضعیت را تغییر داد و ایندیپندنت نتوانست موقعیت مالی مناسبی داشته باشد.

ایندیپندنت در سال ۲۰۰۴ توسط British Press Awards به عنوان روزنامه برتر سال شناخته شد.

در سال ٢٠١٠، ایندیپندنت به الکساندر لبدوف، میلیاردر روسی فروخته شد که روزنامه ایونینگ استاندارد، که یک روزنامه محلی لندن است را هم خریداری کرد.

علاوه بر این دو روزنامه، لبدوف مالک "آی" از جمله روزنامه‌های عامه پسند است که مانند ایونینگ استاندارد سودده است و انتشار هر دو روزنامه همچنان به صورت کاغذی ادامه خواهد داشت.

روزنامه ایندیپندنت در روز شنبه ۲۶ مارس ۲۰۱۶ به انتشار چاپی خود خاتمه داد و فقط آنلاین منتشر می‌شود.

کد خبر 324916

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha