همشهری‌آنلاین: راجر ایلز که از او به عنوان موفق‌ترین و تنها مدیر رسانه معروف فاکس نیوز در ۲۰ سال گذشته و از زمان تاسیس آن یاد می‌شود، به سبب اتهام آزار جنسی که از سوی چند همکار زن به او وارد شد، از سمت خود کناره گرفت و استعفا داد.

به گزارش  سی‌ان ان راجر ایلز متهم شده است که برخی از همکاران زن خود را آزار جنسی داده است. اگر چه او این اتهامات را رد کرده است،‌اما فشار رسانه‌ها و نیز دو فرزند رابرت مرداک که مخالف ادامه حضور او در این رسانه هستند او را وادار به استعفاء و کناره گیری از این سمت کرد.

ایلز  از سال ۱۹۹۶ و همزمان با آغاز به کار شبکه فاکس نیوز مدیریت این شبکه را به پیشنهاد روپرت مرداک گرفت و توانست در این مدت آن را به شبکه‌ای تاثیرگذار و پر مخاطب در آمریکا و جهان معرفی کند. شبکه‌ای که وابستگی تام و تمامی به حزب محافظه‌کار دارد و حتی در برخی روش‌ها رادیکال‌تر از آنها عمل می‌کند.

روپرت مرداک و راجر ایلز

پیش از این  و در سال‌های قبل شخص روپرت مرداک هم با یک رسوایی شنود اطلاعات روبرو شده بود.

این شبکه در عمده ایالت‌های آمریکا نیز شبکه‌های محلی دارد که اخبار محلی را پوشش می‌دهد.

تا کنون در رسانه‌های آمریکایی اعلام شده است که ایلز دست به آزار جنسی گرچن کارلسون از مجریان سابق این شبکه  و نیز مگان کلی مجری دیگر فاکس نیوز(‌در ده سال قبل) زده است که البته هر دوی این اتهامات از سوی ایلز رد شده است.

گرچن کارلسون حدود دو هفته قبل از ایلز به خاطر آزار جنسی و نیز قرارداد غیر منصفانه کاری به دادگاه شکایت برد.

اگر چه رابرت مرداک از همکاری ایلز به عنوان فعالیتی درخشان یاد کرده است اما دو فرزند وی که مخالف ادامه حضور ایلز در این سمت بوده‌اند تنها به پای بندی رسانه فاکس نیوز به ارزش‌های اخلاقی و حرفه‌ای تاکید کردند.

کد خبر 340702

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha