همشهری آنلاین: نظرسنجی سالانه گالوپ پیرامون اعتماد به رسانه‌ها نشان می‌دهد که فقط ۴۰ درصد آمریکایی‌ها کاملاً یا تقریباً مطمئنند که رسانه‌ها اخبار را به صورت کامل، دقیق و بیطرف انتقال می‌دهند.

رسانه های امریکا

این آمار به رقم پایینی که پیش از این در گذشته در انتخابات سال‌های 2012 و 2014 به ثبت رسیده است برابری می‌کند.

به گزارش شارا به نقل از kokomotribune، در طول سال‌های تحقیق موسسه گالوپ، پایین‌ترین میزان اعتماد عمومی به رسانه‌ها در دوره‌هایی بوده است که در آن مقاطع، انتخابات برگزار شده است. اما امسال قرار نیست که انتخاباتی در آمریکا برگزار شود. اما تقریباً یک چهارم آمریکایی‌ها هم اکنون می‌گویند که آنها اصلاً به گزارش‌های رسانه‌های خبری آمریکا اعتمادی ندارند.

این گزارش می افزاید: پاسخ دهندگانی که می‌گویند آنها از نظر سیاسی مستقل هستند، به تعداد بسیار بالا مخالف با رسانه‌های آمریکایی هستند. فقط 33 درصد از چنین شهروندانی به بیطرفی صنعت روزنامه‌نگاری اعتماد دارند، رقمی که در ظرف فقط 16 سال، 22 درصد کاهش یافته است. این افراد مستقل هم اکنون همانند جمهوری خواهان، کمترین اعتماد را به رسانه‌ها دارند، چرا که اعضای این حزب هم کمترین میزان اعتماد را به رسانه‌ها دارند.

بر همین اساس، یکی از مهمترین نتایج تحقیق مذکور نشان می‌دهد که بزرگسالان جوان‌تر میان سنین 18 تا 49 سال، در مقایسه با بزرگسالان بالای 50 سال، به رسانه‌های آمریکا اعتماد کمتری دارند. فقط 36 درصد بزرگسالان جوان‌تر به رسانه‌ها اعتماد دارند، رقمی که در ظرف 12 سال گذشته، 17 درصد افت داشته است. بزرگسالان جوانی که تا به حال پیرامون بیطرفی و صحت خبرهای رسانه‌های آمریکا مردد بوده‌اند، کمتر می‌توانند به رسانه‌ها دوباره اعتماد کنند.

هم اکنون یکی از سرگرمی‌های محبوب شخصیت‌های سیاسی تخریب رسانه‌ها می‌باشد، و این روند تخریبیِ مداوم، مطمئناً یکی از عوامل کاهش میزان اعتماد عمومی به رسانه‌ها در نظرسنجی‌های انجام شده می‌باشد. اوباما، رئیس جمهور آمریکا، علیرغم پوشش خبری انجام شده کلی از او در مقاطع رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در جبهه‌های مختلف در طول دو دوره ریاست جمهوری‌اش با رسانه‌ها در تقابل قرار گرفته است، و از این میان می‌توان به فاکس نیوز اشاره نمود که چندین بار شدیداً توسط اوباما مورد انتقاد قرار گرفته است.

همچنین کاندیداهای ریاست جمهوری‌ای که در حال حاضر به بیشترین میزان تحت توجه عموم هستند، حملات شدیدی را به رسانه‌ها می‌کنند. دونالد ترامپ و بن کارسون از جبهه جمهوری خواهان و برنی ساندرس و هیلاری کلینتون هم از طرف دموکرات‌ها به تخریب رسانه‌های خبری آمریکا در هفته‌های جاری پرداخته‌اند. گلایه و شکایت سیاستمداران درباره رسانه‌های بد چیز جدیدی نیست، اما فشردگی و همیشگی بودن این دشمنی و تقابل امری جالب است. این انتقادات و حملات از طرف شخصیت‌های سیاسی سبب تقویت حس عمومی کنونی می‌شود، بنابراین بر رای دهندگان و نظرات آنها نیز تاثیر می‌گذارد.

کد خبر 312013

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha