همشهری آنلاین: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گزارشی که درباره ایران و وضعیت نظامی آن در یک سال گذشته در اختیار کنگره قرار داده ، عملکرد دولت روحانی را در حوزه نظامی مورد ارزیابی قرار داده است.

روحانی

به گزارش عصر ایران خبرگزاری بلومبرگ با انتشار گزارشی در این باره می نویسد نسخه‌ای از چکیده این گزارش را که در تاریخ 7 جولای (45 روز پیش) سال جاری میلادی در اختیار کنگره قرار گرفته است، به دست آورده است.

در این گزارش با اشاره به اینکه استراتژی نظامی ایران تهاجمی نبوده و همچنان بر اساس بازدارندگی و دفاع و تنبیه متجاوزان قرار دارد، از کاهش مانورها و اظهارات تهدید آمیز ضد آمریکایی در یک سال گذشته از سوی نهادها و مقامات نظامی ایران خبر داده است.

 در این گزارش آمده است: از زمان ریاست جمهوری روحانی تبلیغات درباره قابلیت های نظامی ایران در رسانه های این کشور به ویژه در دو خبرگزاری " مهر " و "ایرنا" کاهش یافته است و مانورهای نظامی که در سال های گذشته امری معمول بوده است، به حداقل خود رسیده است.

بلومبرگ به نقل از " کنت کاتزمن " تحلیلگر مسایل خاورمیانه در مرکز تحقیقات غیر حزبی کنگره آمریکا می نویسد: در گزارش جدید به نحو محسوسی تلاش های دولت روحانی در زمینه تنش زدایی و کاستن از سوء ظن جهانی نسبت به برنامه های هسته ای و نظامی ایران مورد توجه قرار گرفته است.

با این حال در گزارش جدید پنتاگون بر این نکته تاکید شده که ایران به صورت بی سروصدا در حال افزایش موشک های ضد کشتی ، موشک های دوش پرتاب و زیر دریایی های کوچک خود در سواحل جنوبی خود در خلیج فارس است.

در این گزارش همچنین به نقش و تاثیر نیروهای قدس سپاه پاسداران در منطقه خاورمیانه تاکید شده وآمده است : نیروهای سپاه قدس همچنان به بازیگری و نفوذ خود در دیگر کشورهای منطقه ادامه می دهند.

کد خبر 269664

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha