جمعه ۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ای ال دکتروف رمان نویس معروف آمریکایی که آثاری چون رگتایم و بیلی باتگیت از او به فارسی ترجمه شده است در سن ۸۴ سالگی درگذشت.

ای ال دکتروف

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از آنا  ای. ال. دکتروف نویسنده برجسته آمریکایی سه‌شنبه در منهتن نیویورک از دنیا رفت. علت مرگ وی سرطان ریه و عوارض ناشی از آن اعلام شده است.


به گزارش نیویورک تایمز پسر این نویسنده، ریچارد دکتروف خبر درگذشت وی را اعلام کرد.

دکتروف یکی از چهره‌های پیشرو در ادبیات معاصر آمریکا بود. رمان‌های عامه‌پسندی که او می‌نوشت، در عین حال از جنبه ادبی و انتقادی بسیار باارزش بودند. منتقدان ارزش والای آثار او را می ستودند و رمان‌های او نظیر «رگتایم»، «بیلی بتگیت» و «پیش‌روی» جوایز ادبی متعددی را دریافت کرده بودند. بارها نام وی به عنوان یکی از چهره‌های شایسته دریافت جایزه ادبی نوبل مطرح شد، اما هرگز این جایزه نصیب او نشد. از این نویسنده ده‌ها رمان، سه مجموعه داستان، یک نمایشنامه و مقاله‌های متعددی در زمینه ادبیات و سیاست به چاپ رسیده است.

آثار دکتروف که در اغلب آنها شخصیت‌های تخیلی بر بستر وقایع تاریخی شاخص و در میان چهره‌های مشهور فرهنگ عامه به تصویر کشیده می‌شدند و از فرم‌های روایی نامتعارفی برخوردار بودند، به ویژه از لحاظ اصالت، چند جانبه بودن و جسارت تخیل او شهرت داشتند.

ای. ال. دکتروف از جنبه سیاسی در جناح چپ تفکر سیاسی در ایالات متحده آمریکا و نزدیک به حزب دموکرات بود.

کد خبر 301816

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha