محمود مولایی: با طولانی شدن اعلام نتایج پرونده فساد در فوتبال رئیس کمیسیون اصل ۹۰مجلس از برخی فشارها برای مختومه شدن این پرونده صحبت کرد.

ورزش فوتبال

محمدعلي پورمختار گفت: «ما در اين مدت از طرف برخي افراد ذينفع با توصيه و حتي فشار براي خاتمه دادن به موضوع فساد در فوتبال روبه‌رو بوديم، افرادي اعم از مدير، مربي و حتي رسانه‌ها با رجوع به اعضاي اين كميسيون خواستار جمع شدن آن بودند كه خوشبختانه با جديت، ابعاد مختلف فساد در فوتبال توسط اعضاي اين كميسيون بررسي شده است و نتايج آن در روزهاي آينده اعلام خواهد شد.»

اعلام نتايج «فساد در فوتبال» احتمالا يكي از جنجالي‌ترين پرونده‌هاي ورزشي در ايران خواهد بود. صحبت از فساد در فوتبال‌ از گذشته به‌صورت پراكنده مطرح بود، اما هيچگاه به‌طور جدي برخورد با اين «معضل» مطرح نبوده است. كميسيون اصل 90مجلس اما چند سالي است كه پيگير اين موضوع شده و حتي اشخاصي چون علي كفاشيان، رئيس فدراسيون فوتبال براي پاره‌اي از توضيحات به مجلس فراخوانده شده‌اند.

رئيس اين كميسيون درباره اينكه چه كساني درگير فساد در فوتبال هستند، تأكيد كرد:‌ «متأسفانه افراد با سمت‌هاي مختلفي درگير آن هستند، از مدير تا خبرنگار و اميدوارم اين اقدام مجلس كه با حمايت غالب مردم و رسانه‌ها براي مقابله با فساد همراه شده است به سلامت بيشتر فضاي ورزش كمك كند.»

  • پرهيز از شايعه‌پراكني

علاوه بر كميسيون اصل 90مجلس، وزارت ورزش نيز پيگير موضوع «فساد در فوتبال» است. وزارت ورزش‌ درباره اين پرونده به فدراسيون فوتبال فشار آورده است و به گفته معاون وزير ورزش نبايد پيش از اعلام نتايج پرونده به «فساد در فوتبال» دامن زد. اميررضا خادم گفت:‌ «مسئله فساد در ورزش نياز به اقدامات گسترده‌اي دارد و اميدواريم كه همكاري و همراهي مناسبي در اين زمينه صورت پذيرد. در زمينه فساد در فو‌تبا‌ل نيز تا پيش از اينكه چيزي قطعي نشود مطمئنا دامن‌زدن به آن به نفع ورزش ايران نيست و بهتر است در اين زمينه شايعه پراكني صورت نگيرد.»

معاون حقوقي و‌مجلس وزير ورزش با اشاره به جلسه وزير ورزش و جوانان به همراه معاونانش در كميسيون اصل 90 گفت:‌ »با توجه به اينكه كميته‌اي در كميسيون اصل «90» مجلس شوراي اسلامي و همچنين در وزارت ورزش و جوانان پيگير فساد در ورزش و البته فو‌تبا‌ل است، قرار شد تا هماهنگي بيشتري بين مجلس و وزارت ورزش در اين زمينه به‌وجود بيايد و با كمتر كردن حاشيه‌ها بررسي بيشتري در اين زمينه صورت بپذيرد.» «فساد در فوتبال» با همه پيگيري‌هايش اما هنوز به نتيجه نرسيده است.

با اين حال، خيلي‌ها اعلام نتايج اين پرونده را به مثابه بمب خبري عنوان مي‌كنند، اينكه چهره افراد فاسد در فوتبال رويت مي‌شود و اينكه قرار است اين افراد محاكمه شوند. اكنون بايد منتظر ماند و ديد كه كميسيون اصل 90مجلس پرونده فساد در فوتبال را چه زماني به سرانجام خواهد رساند.

کد خبر 301749

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha