چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

حبیب کاشانی، مدیر تیم فو‌تبا‌ل المپیک ایران می‌گوید که مشکل خاکپور پس از رأی AFC مبنی بر اینکه او نمی‌تواند روی نیمکت تیم بنشیند، با توجه به زمان پیش‌رو حل خواهد شد.

حبيب كاشاني در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به رأي AFC مبني بر اينكه محمد خاكپور نمي‌تواند به‌دليل عدم‌تطبيق مدرك مربيگري A آمريكا با A آسيا روي نيمكت تيم المپيك بنشيند، چه تدابيري انديشيده شده است؟ گفت: با توجه به زمان پيش‌رو چند راهكار مدنظر قرار گرفته است تا مشكل به‌وجود آمده حل شود.

وي ا‌دا‌مه‌ داد: روز گذشته به دعوت كميته‌ فني با خاكپور در جلسه‌اي كه با حضور حداكثري اعضا همراه بود، حاضر شديم و علاوه بر گزارش ارائه شده درباره اردوي تركيه جزئيات كامل را ارائه كرديم. مدير تيم فو‌تبا‌ل المپيك ايران درباره تغييرات به‌وجود آمده در پذيرش مدارك A آسيا در AFC، بيا‌ن‌ كرد: دوره‌اي كه خاكپور در آمريكا گذرانده 266ساعت است، درحالي‌كه دوره‌اي كه در آسيا مدنظر قرار مي‌گيرد 330ساعت است و در مجموع حدود 64ساعت اختلاف تدريس در اين دوره وجود دارد.

كاشاني با اشاره به اينكه قطبي نيز با مدرك مشابه خاكپور توانست روي نيمكت سرمربيگري تيم المپيك بنشيند، عنوان كرد: در حال‌ حاضر يك سال و نيم است كه قوانين AFC تغيير كرده و كنفدراسيون فو‌تبا‌ل آسيا مداركي را كه در آمريكا اخذ مي‌شود، عددش را به اندازه مدرك خودش نمي‌داند.

وي افزود: خاكپور علاوه بر مدرك A اخذشده‌اش 3دوره بازآموزي را پشت سر گذاشته و ما مجددا مكاتباتي را با AFC انجام داده‌ايم تا درصورت پذيرفته‌شدن اين دوره‌هاي بازآموزي تطبيق مورد نظر انجام شود، اما هنوز جواب اين مكاتبه با AFC صادر نشده است. مدير تيم فو‌تبا‌ل المپيك ايران با بيان اينكه يكي ديگر از راه‌هاي پيش‌رو اين است كه خاكپور در كميته‌ آموزش حضور پيدا كند و دوره‌هاي مربيگري را كه بعد از ‌ماه مبارك رمضان در ايران برگزار خواهد شد، پشت سر بگذارد، خاطرنشان كرد:

يكي ديگر از راهكارهاي ما اين است كه بتوانيم از جايگاه كفاشيان در AFC استفاده كنيم و‌ درصورت امكان آي‌دي‌كارت خاكپور را تمديد كنيم. كاشاني معتقد است كه درنهايت مشكل خاكپور حل خواهد شد و بعيد است كه او نتواند روي نيمكت تيم ‌ملي المپيك ايران بنشيند. مدير تيم فو‌تبا‌ل المپيك ايران همچنين درباره دستياران مورد نظر خاكپور با توجه به كناره‌گيري حاج قاسم و صالح، اعلام كرد: 3دستيار مدنظر كادرفني تيم المپيك قرار گرفته‌اند‌.

يكي از اين دستياران فرانسوي و ديگري اسكاتلندي است و نفر سوم گزينه ايراني است. وي افزود: دستيار فرانسوي سابقه بسيار خوبي دارد و فكر مي‌كنم با توجه به حضورش در ليگ برتر انگليس و نيز تجربه‌اش به‌عنوان بدنساز و دستيار، قيمت بالايي نيز داشته باشد. او هم‌اكنون به‌عنوان مدرس فيفا در حال برگزاري كلاس‌هايي است و 2هفته‌ بعد براي مذاكره به ايران مي‌آيد. يكي ديگر از دستياران مدنظر اسكاتلندي درصورت عدم‌توافق با گزينه اول به‌عنوان گزينه بعدي مدنظر است و در آخر نيز گزينه داخلي است كه به‌عنوان 3گزينه مدنظر خاكپور مطرح شده‌اند.

کد خبر 299106

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha