همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون فو‌تبا‌ل با اشاره به گزارش اخیر سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره پرونده فساد در فوتبال گفت که هیچ فسادی در فوتبال وجود ندارد. او هم‌چنین تعداد سفرهای خارجی‌اش را نیز بسیار کمتر از ۱۸۸ سفر اعلام کرد.

کفاشیان

به گزارش ایسنا، علی کفاشیان درباره مجمع امروز فدراسیون فوتبال گفت: مجمع خوبی بود که برگزار شد و تمامی ابهامات و موارد موجود مورد بحث قرار گرفت و حل شد. تمامی گزارشات به مجمع ارائه و قرار بر این شد که بازرس و حسابرس تا مجمع آینده این گزارشات را بررسی کنند و مجددا به مجمع ارائه دهند.

وی درباره علت برگزاری مجمع اظها‌ر کرد: این مجمع تکلیفی بود که از مجمع قبلی به ما اجبار شده بود و فکر می‌کنم هیچ ایرادی برای برگزاری این مجمع وجود نداشته باشد.

رئیس فدراسیون فو‌تبا‌ل در پاسخ به این سوال که درباره حق پخش صحبتی انجام شد، گفت: این مجمع هیچ ربطی به حق پخش نداشت و اعضای مجمع پیگیر مشکلات فدراسیون بودند.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که وزیر ورزش و جوانان اعلام کرده است، حق پخش قانونی نیست، تاکید کرد: حق پخش موضوعی است که در تمام دنیا به آن عمل می‌کنند و حق قانونی فو‌تبا‌ل است. صحبت ما این است که صدا و سیما حق پخش را به وسیله قراردادهای تجاری از طریق پخش این مسابقات پرداخت کند؛ نه این که این پول را از بودجه دولت به ما پرداخت کند.

وی درباره تعداد سفرهای خارج از کشور خود که در گزارش سخنگوی کمیسیون اصل90 تعداد 188 سفر اعلام شده بود، گفت: از سال 90 تا 93 تمامی سفرهای من به عدد 40 می‌رسید. البته سال گذشته به دلیل پست نایب رئیسی در AFC سفرهای اضافه‌ای را انجام دادم. تمامی سفرهای من مجوز برون مرزی داشته اند و به خاطر دعوت‌ها و جلسات صورت گرفته در آسیا بوده است. تنها من نیستم که سفر خارجی انجام می‌دهم. وزیر خارجه و معاونان او هم به دلیل وظایفی که دارند به سفرهای خارجی می‌روند.

رئیس فدراسیون فو‌تبا‌ل درباره صحبت‌های مطرح شده مبنی بر وجود فساد در فو‌تبا‌ل تصریح کرد: کسانی که می‌گویند فساد در فو‌تبا‌ل وجود دارد باید آن را مطرح کنند. شب گذشته پورمختار اعلام کرد که 60 تا 70 نفر به او گزارش فساد در فو‌تبا‌ل داده‌اند. افراد برای تایید فساد در فو‌تبا‌ل مدرک بیاورند. هیچ فسادی در فو‌تبا‌ل نیست و فقط تخلفاتی صورت گرفته است. ورزشکاری که مالیات خود را پرداخت نمی‌کند چه ربطی به فدراسیون فو‌تبا‌ل دارد؟

وی در پاسخ به این سوال که سیدجلال حسینی از طرف ادامه مالیات ممنوع الخروج شده است، بیان کرد: پس چطور این بازیکن ملی‌پوش چند بار به خارج رفته و در رفت و آمد است؟ به هرحال اداره مالیات سخت‌گیری خودش را دارد. بازیکنان باید به این امر توجه کنند.

کفاشیان درباره مشکل سربازی سروش رفیعی و رفع این مشکل گفت: نظام وظیفه باید مجوز خروج از کشور او را به ما بدهد. اگر آنها اجازه بدهند که او را با خود می‌بریم اگر اجازه ندهند، طبق قانون امکان همراهی او با خودمان را نداریم.

وی درباره عدم بازگشت پولادی به کشور گفت: با باشگاه‌های قطری هماهنگ هستیم و قرار است با آنها صحبت‌هایی را انجام دهیم که پولادی را ترغیب کنند به ایران بازگردد. ما برای این باشگاه قطری ITC پولادی را صادر نکرده بودیم اما فیفا برای پولادی ITC صادر کرد. مسئولان نظام وظیفه قول داده‌اند که اگر پولادی به ایران بازگردد، کارهای او را به سرعت انجام دهند.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا 9 ماه دیگر در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت می‌کند یا نه، گفت: مجمع باید تشخیص دهد که در انتخابات شرکت کنم یا نه. اگر بخواهند شرکت می‌کنم.

کد خبر 297533

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha