همشهری آنلاین: دبیر کل سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای در مورد تصویب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت درباره برنامه هسته‌ای ایران، آن را تضمین اجرای برجام دانست.

ظریف و بان کی مون

به گزارش فارس، دفتر سازمان ملل در تهران با صدور بیانیه مطبوعاتی از استقبال «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد از تصویب قطعنامه 2231 شورای امنیت درباره برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.

در این بیانیه آمده است: دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن استقبال از تصویب قطعنامه 2231 شورای امنیت درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: این قطعنامه اجرای «برجام» را تضمین خواهد کرد.

در پیام بان کی مون که روز گذشته (دوشنبه 20 جولای برابر با 29 تیر ماه 1394) در مقر سازمان ملل در نیویورک منتشر شد آمده است: اینجانب از تصویب قطعنامه 2231 (2015) شورای امنیت پیرو توافق تاریخی هفته گذشته در وین بین 1+5 و ایران در زمینه برنامه جامع اقدام مشترک، «برجام» درباره برنامه هسته‌ای ایران، استقبال می‌کنم.

دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه قطعنامه 2231 اجرای «برجام» را تضمین خواهد کرد، گفت: این قطعنامه رویه‌ای را بنا می‌نهد که به اجرا درآوردن «برجام» را تسهیل و تمامی دولت‌ها را قادر می‌کند تعهدات خود در موافقتنامه را به انجام رسانند.

«بان کی مون» در این بیانیه اظهار داشت: قطعنامه، برداشته شدن مشروط تمامی تحریم‌های مرتبط با موضوع هسته‌ای علیه ایران را میسر می‌سازد. همچنین تضمین می‌کند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به بازرسی ایران در مورد رعایت تعهدات مربوط به امور هسته‌ای خود بر اساس «برجام» ادامه دهد.

وی در پایان تصریح کرد: سازمان ملل متحد آماده است هر گونه کمک لازم در به اجرا در آمدن قطعنامه ارائه کند.

کد خبر 301597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha