همشهری آنلاین: مقامات کره جنوبی می‌گویند بیمارستانی که مرکز شیوع مرگبار نشانگان تنفسی خاورمیانه (مرس) در کره جنوبی بود، روز دوشنبه ۲۰ ژوئیه (۲۰ تیر) شروع به از سر گرفتن عملیات طبیعی‌اش کرد و بنابراین به گفته آنان اعلام پایان نهایی بحرانی که وحشتزدگی گسترده‌ای را در این کشور ایجاد کرد و با اقتصاد محلی ضربه زد.

به گزارش آسوشیتدپرس در دو هفته گذشته مورد جدیدی از نشانگان تنفسی خاورمیانه (مرس) که از هنگام تشخیص نخستین مورد آن در کره جنوبی در 20 مه به بزرگ‌ترین شیوع ویروس در خارج از عربستان سعودی انجامید و باعث مرگ 36 نفر شد، گزارش نشده است.

از شمار کلی 186 مورد گزارش‌شده مرس در کره جنوبی تقریباً نصف آن‌ها در مرکز پزشکی سامسونگ در جنوب سئول - یکی از بیمارستان‌های شناخته‌شده کشور- تشخیص داده شده‌اند.

این شیوع در این مرکز که به گروه تولیدی سامسونگ تعلق دارد، باعث شد که وارث شرکت، جی ی. لی ماه‌گذشته در انظار عموم ظاهر شود و «به خاطر ایجاد درد و وحشتی عظیم پوزش بخواند.»

در میان افراد آلوده‌شده در این مرکز 13 نفر از کارکنان پزشکی نیز وجود داشتند. مقامات این بیمارستان در 14 ژوئن این مرکز را به طور نسبی تعطیل کردند تا به طور انحصاری برای مواجهه با بیماران مرس تمرکز کنند.

اما با توجه به پایان یافتن عملی شیوع بیماری، این بیمارستان روز دوشنبه اعلام کرد که «به شیوه‌ای گام به گام خدمات برای بیماران موجود را دوباره برقرار خواهد کرد.»

این بیمارستان بر روی وب‌سایتش اعلام کرده است که درمان بیماران جدید و سرویس‌های اتاق‌های اورژانس در اوائل ماه آینده به حالت طبیعی باز خواهد گشت.

مقامات بهداشتی کره جنوبی در آغاز نام‌های تاسیسات پزشکی را که ویروس در آن شناسایی شده بودند، اعلام نکرده بودند تا حدی در تلاش برای اینکه از خسارات کسب‌وکارها پیشگیری کنند.

این پنهانکاری به شدت مورد انتقاد قرار گرفت،‌ زیرا در نتیجه آن مردم دچار علائم عفونت که به عادت معمول در کره جنوبی «دکتر شاپینگ» می‌کردند- از چند بیمارستان برای گرفتن نظر دوم یا سوم دیدار می‌کردند، انتشار ویروس را تشدید کردند.

این شیوع ضربه شدیدی به کسب‌وکارها در کره جنوبی از توریسم گرفته تا خرده‌فروشی زد، زیرا مردم دیگر به فروشگاه‌های بزرگ نمی‌رفتند و بیش از 120 هزار نفر خارجی سفرشان به سئول را لغو کردند.

دولت کره جنوبی در اوائل این ماه اعلام کرد که یک بسته محرک اقتصادی 22 تریلیون وونی (19.8 میلیارد دلاری) را تصویب کرده است که عمده آن در جهت هدف حمایت از کسب و کارهایی است که از بحران مرس متضرر شده‌اند.

کد خبر 301536

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha