همشهری‌آنلاین: اخباری که از طوفان و سیلاب در کشور به دست آمده حاکی از مصدومیت ۷۴ نفر است؛ پزشکی قانونی تاکنون مرگ ۱۱ نفر را تأیید کرده و اورژانس نیز بابت احتمال وقوع سیلاب امشب در اصفهان و شهرکرد آماده‌باش است.

سیل

 فارس نوشت: شب گذشته طوفان و سیلاب 10 استان کشور را در نوردید و موجب خسارات مالی و جانی فراوانی شد.

  • ساعت8:21: تعداد 3 کشته حاصل طوفان و سیلاب در روستای سیجان

سیدمصطفی مرتضوی سخنگوی سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، از وقوع طوفان و سیلاب در روستای سیجان منطقه ارنگه در جاده چالوس پایین‌تر از سد کرج خبر داد.

وی گفت: بر اثر وقوع این طوفان، شب گذشته سه نفر در سیلاب جان خود را از دست دادند.

به گفته سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر، نیروهای امدادی در قالب 8 تیم و به تعداد 65 نفر در این روستا مشغول به امدادرسانی شده و اقلام زیستی شامل چادر، پتو و غذا میان حادثه‌دیدگان توزیع کرده است.

  • ساعت 8:39: سیلاب جاده امامزاده داوود 3 کشته بر جا گذاشت

حسین درویشی معاون عملیات سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در مورد آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان در جاده امامزاده داوود، گفت:‌ خوشبختانه اکنون جاده امامزاده داوود بازگشایی شده و تمام خودروهایی که در جاده گیر کرده بودند از منطقه تخلیه شده است.

وی با بیان اینکه 58 نیروی امدادی کار جست‌وجو در مسیر رودخانه را بر عهده دارند، گفت: متأسفانه کنار رودخانه و جاده چند خودروی بدون سرنشین پیدا شده که امدادگران احتمال می‌دهند صاحبان این خودروها در سیلاب افتاده باشند، به همین دلیل کار جست‌وجو را در مسیر رودخانه انجام می‌دهند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات خاطر نشان کرد: متأسفانه سه نفر از هموطنان که در حاشیه رودخانه حضور داشتند به داخل سیلاب افتاده و جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته وی، وضعیت اهالی روستای سنگان در کن و سولقان مناسب بوده و نیاز به اسکان اضطراری در این منطقه وجود نداشت.

درویشی همچنین تأکید کرد:‌ بیشتر حادثه‌دیدگان افرادی بودند که در حاشیه رودخانه کن و سولقان اسکان داشته و مشغول استراحت بودند.

  • ساعت 9:36: 4 کشته و 40 مصدوم حاصل طوفان روز گذشته در کشور

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، آمار نهایی کشته‌ها و مجروحان طوفان دیروز را تا این لحظه اعلام کرد.

وی گفت: تا کنون 4 نفر فوتی و حدود 40 نفر مجروح به ما گزارش شده است که این 4 فوتی همه در جاده امامزاده داوود بوده‌اند.

سخنگوی اورژانس کشور تأکید کرد: 7 تا 8 استان کشور درگیر سیل آب‌گرفتگی و طوفان بودند که خوشبختانه با هشدار به موقع هواشناسی در تعدادی از استان‌ها هیچ مجروح و مصدومی بر اثر طوفان و سیلاب نداشته است.

وی به وقوع طوفان و سیلاب در استان کرمان اشاره کرد و گفت: در رودبار کرمان، سیلاب رخ داد اما به دلیل اطلاع‌رسانی به موقع این سیلاب هیچ مجروحی نداشته است.

خالدی به وقوع طوفان در استان کردستان نیز اشاره کرد و گفت: در شهرهای دیوان‌دره و سقز نیز سیلاب یک مصدوم بر جای گذاشته است و خوشبختانه کسی جان خود را از دست نداده است.

به گفته وی، در استان مازندران نیز به دلیل تعدد رودها تعداد مصدومان به صورت پراکنده در استان بوده است که تعداد آنها از انگشتان دو دست فراتر نمی‌رود.

سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه طوفان در قزوین یک مصدوم بر جای گذاشته است، گفت:‌ بیشترین عملیات‌ها ما مربوط به استان البرز می‌شد که در جاده امامزاده داوود 4 نفر فوت و 17 نفر مصدوم شدند.

وی تأکید کرد: طبق گزارش‌ها 12 تا 20 نفر نیز در این منطقه مفقود شدند که بیشترین نگرانی ما مربوط به آنهاست و امیدواریم که امدادگران هلال احمر آنها را سالم پیدا کنند.

خالدی یادآور شد: 17 مصدوم جاده امامزاده داوود مشکل خاصی نداشتند و در بیمارستان‌های البرز و حضرت رسول تحت مداوا هستند.

وی تعداد کل مصدومان در شهر تهران را نیز 16 نفر اعلام کرد و گفت: ‌13 نفر این افراد به مراکز درمانی منتقل شده و 3 نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

سخنگوی اورژانس کشور بار دیگر تأکید کرد: تا کنون 4 جسد به نیروهای اورژانس تحویل داده شده و ما آمار دیگر در رابطه با تعداد کشته‌ها را تأیید یا تکذیب نمی‌کنیم.

  • ساعت 10:58: امدادرسانی به 2 هزار و 800 سیل‌زده در 10 استان

ناصر چرخ‌‌ساز، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، به بیان آخرین آمار امدادرسانی در 10 استان کشور پس از وقوع سیل و طوفان روز گذشته پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در استان‌های تهران، البرز، کردستان، مازندران، قزوین، سمنان، زنجان، خراسان شمالی و کرمان سیل و آب‌گرفتگی به همراه طوفان رخ داده است، گفت: امدادگران در این استان‌ها به 2 هزار 800 نفر سیل‌زده امدادرسانی کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر خاطرنشان کرد: طی 48 ساعت گذشته 450 نفر به‌صورت اضطراری اسکان داده شده که 400 نفر آنها در شهرهای بانه و سقز مستقر شده‌اند.

وی با بیان اینکه 16 نفر در آوج قزوین و دیوان‌دره کردستان از سیلاب نجات یافته و به مناطق امن منتقل شده‌اند، گفت: در جاده امامزاده داوود نیز 6 مصدوم داشتیم که یک نفر آنها به مراکز درمانی منتقل شد.

چرخ‌‌ساز درمورد تعداد کشته‌های دیروز در کشور گفت: تاکنون مرگ 8 نفر به تأیید رسیده که 4 نفر در روستای سیجان در جاده چالوس و 4 نفر نیز در روستای سنگان در جاده امامزاده داوود جان خود را از دست داده‌اند.

وی تأکید کرد: در روستای سیجان 7 نفر مفقود شدند.

به گفته وی پس از وقوع طوفان روز گذشته 300 امدادگر در قالب 80 تیم عملیاتی مشغول امدادرسانی در 10 استان کشور بودند و در کنار نجات جان این افراد اقلام زیستی نیز میان حادثه‌دیدگان توزیع شد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: امدادگران با استفاده از 27 پمپ لجن‌کش موفق به تخلیه آب از 50 واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده شده‌اند.

وی تأکید کرد: این آمار تا ساعت 9 صبح امروز به‌دست آمده و همچنان در حال افزایش است.

  • ساعت: 13:07: پزشکی قانونی: تاکنون فقط فوت 3 نفر را تأیید می‌کنیم

اداره کل پزشکی قانونی تهران اعلام کرد: تاکنون سه مورد فوت ناشی از طوفان روز یکشنبه 28 تیرماه در شهر تهران از طرف مقامات قضایی به پزشکی قانونی استان ارجاع شده است.

تا این ساعت جسد سه نفر که در اثر طوفان دیروز جان خود را از دست داده‌اند به دستور مقام قضایی جهت تعیین هویت و علت فوت به مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی استان ارجاع شده است‌.

  • ساعت 13:10: تعداد مصدومان طوفان و سیلاب کشور به 74 نفر رسید/ آماده‌باش اورژانس در اصفهان و شهرکرد

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس در مورد آخرین وضعیت مصدومان حادثه طوفان و سیلاب شب گذشته گفت: تعداد مصدومان به 74 نفر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تعداد جنازه‌هایی که در اختیار اورژانس است 4 جسد است.

به گفته سخنگوی اورژانس کشور27 شهرستان کشور درگیر طوفان و سیلاب بودند که در استان مازندران تعداد 15 نفر مجروح شده‌اند.

وی تأکید کرد: با توجه به نقشه‌های هواشناسی، ما برای امشب به نیروهای خود در اصفهان و شهرکرد اعلام آماده‌باش کرده‌ایم.

  • ساعت 13:16: پزشکی قانونی: طوفان روز گذشته تاکنون 10 کشته بر جای گذاشته است

بر اساس اعلام پزشکی قانونی استان البرز و تهران، تا کنون اجساد 10 کشته حادثه طوفان روز یکشنبه، 28 تیرماه 1394 به این سازمان منتقل شده است.

سازمان پزشکی قانونی کشور، از اجساد منتقل شده 5 متوفی مربوط به استان تهران و 5 متوفی مربوط به استان البرز است. تعداد متوفیات در حال افزایش و این 10 جسد، آمار اولیه قربانیان طوفان روز گذشته هستند.

به گفته پزشکان قانونی تهران و البرز، کار تشخیص هویت اجساد منتقل شده به این ادارات کل آغاز شده است.

آمار قطعی بعد از اتمام انتقال اجساد قربانیان به ادارات کل پزشکی قانونی استان های البرز و تهران از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام می شود.

  • ساعت 14:57: پزشکی قانونی مرگ 6 نفر را در حادثه سیلاب تهران تأیید کرد/ 5 مرد و یک زن در میان کشته‌ها

بر اساس اعلام پزشکی قانونی استان تهران، تاکنون اجساد 6 کشته حادثه طوفان روز گذشته، به این سازمان منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، جسد سه تن دیگر از کشته شدگان طوفان شهر تهران به پزشکی قانونی ارجاع شد.

با ارجاع جسد سه تن دیگر از کشته شدگان طوفان روز یکشنبه شهر تهران تعداد اجساد ارجاعی به پزشکی قانونی این حادثه به شش تن افزایش یافت.

جسد این افراد به دستور مقام قضایی و جهت تعیین هویت و علت فوت به مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی استان ارجاع شد تا تعداد اجساد ارجاعی این حادثه به این مرکز به شش مورد افزایش یابد.

بنابر این گزارش پنج تن از کشته شدگان مرد و یک نفر نیز زن بوده است.

پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي نيز در اين زمينه نوشت: براساس آخرین اخبار دریافتی در جریان توفان شب گذشته و بارش شدید باران در مناطق مختلف کشور بویژه استان‌های تهران، ‌البرز، ‌مازندران و گیلان شماری برخی محورهای اصلی کشور مسدود شدند و تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند.

* به دنبال جاری شدن سیلاب در جاده چالوس، برخی از روستاهای حاشیه جاده به ویژه در منطقه سیجان دچار آسیب جدی شدند که به دلیل یک طرفه بودن جاده چالوس، خدمات‌رسانی و امداد به آسیب دیدگان و افراد گرفتار در حادثه، با مشکل مواجه شد.

* همچنین بیش از ۵۰ خودرو گرفتار سیلاب شدند که با تلاش امدادرسانان تا کنون ۱۵ خودرو پیدا شده است؛ بیشتر این خودروها متوقف و در حالت پارک بودند.

* بارش‌های شدید در راه‌های استان مازندران که همچنان نیز ادامه دارد موجب سیلاب و سیل در برخی راه‌ها شد و محورهای کندوان٬ هراز و سوادکوه را تحت تأثیر رار داد.

* سیل٬ سیلاب و بارش‌های سنگین موجب ریزش کوه در مقاطعی از سه محور کندوان٬ هراز و سوادکوه شده است٬ در محور سوادکوه دو نقطه حوالی ورسک ریزش کوه داشته‌ایم که با تلاش راهداران انسدادی ایجاد نشد و در حین عملیات راهداری ترافیک نیز در جریان است.

* در محور هراز در نقاطی ریزش کوه داشته‌ایم که حوالی تونل ششم٬ قبل از تونل پنجم٬ حوالی محدوده گردنک٬ نزدیک تونل نهم و بین تونل دوم و سوم این ریزش‌ها بحرانی بود و در برخی موارد موجب انسداد مسیر شد.

* همچنین با توجه به حجم بالای سیلاب‌ها در مسیری که کندوان به آزادراه تهران-شمال متصل می‌شود آب روی جاده آمده و قسمتی از آزادراه تهران-شمال زیر آب رفته است.

* در حوزه استان البرز در محور چالوس فقط به دلیل حجم بالای ترافیک تردد کند صورت می‌گیرد پس از وقوع سیل٬ راهداران به حالت آماده باش درآمدند و بلافاصله راه‌های آسیب دیده را ترمیم کردند و اجازه انسداد مسیر را ندادند.

* محور ارتباطی سوادكوه كه به دليل بارش شديد باران و جاری شدن گل و لای بر سطح جاده مسدود شده بود با تلاش شبانه روزی راهداران ساعتی پيش به طور کامل بازگشايی و تردد در سطح محور برقرار شد.

* همچنین جاده امامزاده داود که روز گذشته در آن ریزش کوه رخ داد با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شد و هم اکنون تردد در این محور بدون هیچ مشکلی جریان دارد.

* جمع‌بندی آمارهای ما نشان می‌دهد که در دو استان تهران و البرز ۳۰ نفر به علت حوادث ناشی از توفان و سیل دچار مصدومیت شدند که اغلب آنان وضعیت مناسبی دارند.

* براساس برآوردهای اولیه خسارت های وارده سنگین است و اکنون به طور دقیق نمی توان میزان آن را اعلام کرد.

* سیل دیشب به ۱۴ منزل مسکونی در حاشیه رودخانه کرج - چالوس در شهر کرج آسیب وارد کرد.

* نیروهای امدادی آتش‌نشانی با پمپ‌های مکنده آب اقدام به تخلیه آب چندین مغازه و خانه مسکونی که دچار آبگرفتگی شده بودند کردند. مصدومان این حادثه توسط اورژانس به بیمارستان‌های شهید مدنی و شهید باهنر کرج منتقل شدند.

* بیشترین میزان بارش دیروز و امروز در شهرستان نوشهر با ۱۷۴ میلی متر و بابلسر با ۱۰۶ میلی متر گزارش شده است.

کد خبر 301475

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha