دوشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید با سرعت حدود ۵۰ کیلومتر بر ساعت در بعدازظهر دوشنبه -۲۹ تیر- و اوایل شب در تهران خبر داد.

طوفان تهران

یه گزارش مهر، احد وظیفه با بیان این مطلب افزود: عصر امروز انتظار رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید و موقتی که به دلیل رشد ابرهای جوششی است در استان تهران، قزوین، قم، مرکزی و البرز وجود دارد.

وی با بیان اینکه روز گذشته حداکثر سرعت وزش باد در تهران در فرودگاه مهرآباد به حدود ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسید، اظهار داشت: عصر امروز وزش باد شدید اما با سرعتی حدود ۵۰ کیلومتر بر ساعت رخ خواهد داد که شرایطی مانند يكشنبه-29 تير-از نظر آشوبناکی و جریان موجی نخواهد داشت.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: البته در ارتفاعات شمال استان تهران رگبار، رعد و برق و بارش شدید پیش بینی می‌شود، اما در پایین دست چنین شرایطی وجود ندارد.

  • احتمال سیلاب در ۵ استان

وی افزود: اما امروز برای جنوب و غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب لرستان، سیلاب، آب گرفتگی معابر، رگبار و رعد و برق شدید پیش بینی می شود.

وظیفه یادآور شد: همچنین در فارس و کرمان نیز رگبار و رعد و برق شدید انتظار می رود.

به گفته وی، در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان نیز رگبار، رعد و برق و سیلاب پیش بینی می شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یادآور شد: در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی و همچنین شرق استان کرمان وزش باد شدید به همراه گرد و خاک پیش بینی می شود که دید افقی را در سیستان و بلوچستان به ویژه در منطقه زابل تا حدود هزار متر کاهش می دهد.

وی در خصوص احتمال بروز گرد و خاک در پایتخت برای عصر امروز تاکید کرد: در حال حاضر پیش بینی گرد و خاک بسیار دشوار است، چرا که گاهی بادهایی با سرعت حدود ۱۰ متر بر ثانیه نیز مانند روز شنبه هفته جاری در تهران و البرز چنان گرد و خاکی را پدید می آورد که دید افقی را تا هزار متر کاهش می دهد که این بستگی به میزان رطوبت و سطحی که وزش باد در آن رخ می دهد، دارد که چنانچه در خاک های مستعد مانند اراضی کشاورزی رها شده و یا بستر رودخانه ها رخ دهد، گرد و خاک شدیدی به وجود می آورد.

کد خبر 301469

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha