پنجشنبه ۸ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۸:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشتریان‌ در یک فروشگاه زنجیره‌ای‌ در آلمان‌، با اثر انگشت‌ صورتحساب‌ خود را می‌پردازند‌.

به‌ نوشته‌ فیگارو،‌ از این‌ پس‌ افراد با مراجعه‌ به‌ فروشگاه‌های‌ زنجیره‌ای‌ بزرگ‌ و در اختیار گذاشتن‌ اثر انگشت‌ و اطلاعات‌ بانکی‌ خود می‌توانند بدون‌ معطل‌ شدن‌ در صف‌ صندوق‌ و حفظ کد کارت‌ بانکی‌ صورت‌ حساب‌ خود را بپردازند‌.

شیوه‌ کار به‌ این‌ صورت‌ خواهد بود که‌ مشتریان‌ با قرار دادن‌ انگشت‌ خود روی‌ دستگاه‌ به‌طور خودکار مبلغ مورد نظر را از حساب‌ خود به‌ فروشگاه‌ منتقل‌ می‌کنند‌.

ادکا یکی‌ از فروشگاه‌های‌ زنجیره‌ای‌ آلمان‌ اعلام‌ کرد از هر چهار مشتری‌ یک‌ نفر به‌ این‌ شیوه‌ صورت‌ حساب‌ خود را پرداخت‌ می‌کند.

مسئول‌ این‌ فروشگاه‌ می‌گوید: ما در ابتدا بر این‌ تصور بودیم‌ که‌ تنها جوانان‌ از این‌ شیوه‌ استقبال‌ می‌کنند در حالی‌ که‌ دوسوم‌ از مشتریان‌ این‌ نوع‌ شیوه‌ پرداخت‌ را افراد بالای‌ چهل‌ سال‌ تشکیل‌ می‌دهند

به‌زودی‌ سایر فروشگاه‌ها و رستوران‌ها نیز به‌ این‌ شیوه‌ پرداخت‌ مجهز خواهند شد.

‌با این‌ حال‌ نگرانی‌ درباره‌ سوءاستفاده‌ از اطلاعات‌ خصوصی‌ اشخاص‌ نیز وجود دارد.

سخنگوی‌ دفتر حفاظت‌ از اطلاعات‌ خصوصی‌ در ایالت‌ رنانی‌ آلمان‌ می‌گوید:‌ این‌ سیستم‌ که‌ اساس‌ آن‌ داوطلبی‌است‌ از لحاظ قضایی‌ از حملات‌ در امان‌ خواهد بود، اما کار کردن‌ با آن‌ باید با احتیاط صورت‌ گیرد.

در آلمان‌ استفاده‌ از اطلاعات‌ بیومتریک‌ در بسیاری‌ از اماکن‌ رایج‌ است، ‌در باغ‌ وحش‌ هانوور مشترکان‌ سالانه‌ از طریق‌ صورتشان‌ شناسایی‌ می‌شوند. در مدارس‌ نیز به‌ استفاده‌ از این‌ شیوه‌ برای‌ ورود به‌ غذاخوری‌ها فکر شده‌است‌.

کد خبر 30135

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز