همشهری آنلاین: معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت، به دلیل همجواری با افغانستان با فراوانی و دسترسی آسان به مواد مخدر در کشور مواجه هستیم.

پرویز افشار

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه یک میلیون و 325 هزار معتاد در کشور داریم که 60 تا 65 درصد آنها تریاک و هروئین مصرف می‌کنند گفت: به علت همجواری با افغانستان علی‌رغم همه تلاش‌ها در عرصه مقابله باز هم با فراوانی موادمخدر روبرو هستیم و دسترسی به مواد هم آسان است.

پرویز افشار معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره زمان دسترسی به مواد مخدر در کشور اظهار کرد: ما همسایه بزرگترین منبع تولیدکننده مواد مخدر دنیا هستیم و سال گذشته شش هزار و 700 تن مواد مخدر در افغانستان تولید شده است که مبادی انتظامی ما حدود 600 تن موادمخدر را کشف کردند.

وی افزود: از سوی دیگر ترانزیت بخش قابل توجهی از این مواد به کشورهای اروپایی از ایران انجام می‌شود، بنابراین بخشی از این مواد در داخل کشور رسوب می‌کند که مورد مصرف معتادان ماست.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه یک میلیون و 325 هزار معتاد در کشور داریم که 60 تا 65 درصد آنها تریاک و هروئین مصرف می‌کنند گفت: به علت همجواری با افغانستان علی‌رغم همه تلاش‌ها در عرصه مقابله باز هم با فراوانی موادمخدر روبرو هستیم و کاملا طبیعی است که وقتی در مجاورت مرزهای ما هزاران هکتار موادمخدر در حال تولید است سر ریز آن به ایران بیاید.

افشار افزود: با فراوانی موادمخدر در کشور روبروییم و دسترسی به مواد هم آسان است.

وی با اشاره به اینکه در آمریکا هم با وجود تجهیزات پیشرفته در بهترین حالت 20 درصد مواد ورودی به مرزها را کشف می‌کنند، گفت: ناجا با همه محدودیت‌ها و موانعی که دارد تلاش خود را انجام می‌دهد، اما نمی‌توان گفت می‌توان جامعه را از وجود موادمخدر به طور کامل پاک کرد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر با تاکید بر اینکه باید نگاه و رویکرد خود را از شخص معتاد به سمت مبارزه با دانه‌درشت‌های موادمخدر و باندهای بزرگ مافیایی تغییر بدهیم گفت: باید این اقدام هدفمند را با سازوکار اطلاعاتی صحیح ساماندهی کرد، هرچند در هیچ کجای دنیا این اتفاق نمی‌افتد که بتوان بیش از 30 درصد مواد را کشف کرد.

کد خبر 301173

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha