همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی گلستان ار کشف زمین خواری به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در استان خبر داد و گفت: این اراضی ملی ۱۱هزار و ۸۷۷مترمربع بوده که تصرف غیرمجاز شده است.

زمین‌خواری

به گزارش ایرنا، سردار سیدمحمود میرفیضی اظهارداشت: در پی دریافت گزارش مبنی بر تصرف غیرمجاز اراضی ملی در یکی از روستاهای شهرستان گرگان، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت و در تحقیقات مقدماتی، بررسی کارآگاهان و کارشناسان اداره منابع طبیعی و براساس نقشه ها، مشخص شد این اراضی ملی به صورت غیرمجاز مورد تصرف قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با اقدامات پلیسی، فرد مورد نظر شناسایی و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی فرا خوانده شد.

سردار میرفیضی اضافه کرد: متهم در ابتدا ادعای خرید اراضی مورد نظر را از فردی که هم اینک در قید حیات نیست مطرح کرد، اما نتوانست اسناد معتبر و قانونی مبنی بر این ادعا ارایه کند.

فرمانده انتظامی گلستان افزود: با انجام تحقیقات تکمیلی و ارایه نشدن ادله لازم توسط متهم، وی به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

به گزارش ایرنا یکی از معضلات در استانهای شمالی کشور و از جمله گلستان بحث زمین خواری و تصرف غیرمجاز اراضی ملی با توجه به ارزش بالای زمین و عرصه‌های جنگلی و کشاورزی است.

اوایل ماه جاری رییس کل دادگستری گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفته بود که در اجرای طرح مبارزه با زمین خواری به 2 هزار و 55 پرونده مربوط به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی در سطح استان رسیدگی شده است.

هادی هاشمیان مساحت این اراضی را یک هزار و 237 هکتار اعلام کرده بود.

کد خبر 301092

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha