همشهری آنلاین: معاون هماهنگی امور عمرانی استان گلستان از تخریب ۲۰۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در روستای گردشگری زیارت و ادامه تعیین تکلیف یک هزار واحد ساخت و ساز غیرمجاز دیگر خبر داد.

برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز روستای زیارت شدت گرفت

به گزارش ایرنا، روستای زیارت از روستاهای برتر گردشگری ایران به شمار می رود كه در هفت كیلومتری جنوب جنگل "ناهارخوران" گرگان قرار دارد.

آبشار زیارت، چشمه آبگرم، امامزاده عبدالله (ع) و بافت قدیمی روستا از نقاط دیدنی این منطقه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استان گلستان پس از گردهمایی مدیران استانی در وزارتخانه جهاد كشاورزی در جمع خبرنگاران با اعلام آمارهای مربوط به برخوردهای قضایی با ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای زیارت گفت: طرح ساماندهی منطقه، جلوگیری از ساخت و سازهای جدید و برنامه تخریب و برخورد با متخلفان در دستور كار سازمان امور اراضی كشور و شورای عالی معماری و شهرسازی است.

"رضا مروتی" افزود: طرحی در حال تهیه است تا افزون بر جلوگیری از ساخت و سازهای جدید، تكلیف بخشی از ساخت و سازهای موجود با قابلیت تبدیل به طرح‌های مجاز در محدوده حریم شهرها را روشن كند.

به گفته مروتی، این طرح‌های قابل تبدیل همچون طرح‌های گردشگری و تفرجی دارای كاربری‌های عمومی است كه موجب رونق صنعت گردشگری می‌شود و ضوابط طرح اولیه با كمك سازمان امور اراضی كشور و شورای عالی معماری شهرسازی در دست تهیه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استان گلستان ادامه داد: برخی تصور می‌كنند ساخت و ساز غیرمجاز، زمین‌خواری است اما به طور مطلق زمین‌خواری در این روستا صورت نگرفته است بلكه با معضل ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر كاربری روبروییم.

به گفته وی، در 10 سال گذشته اداره جهاد كشاورزی استان زمین‌های روستای زیارت را به دلیل كوهستانی بودن، برای كشاورزی و دامپروری غیراقتصادی اعلام كرد بنابر این برخی زمین‌های خود را واگذار كردند و كاربری آنها را به مسكونی تغییر دادند.

در چند سال گذشته روستای زیارت به عنوان یكی از هدف‌های گردشگری تعریف شد اما اینك با سرعت گرفتن ساخت و سازهای غیرمجاز، آنجا به مكانی برای ویلاسازی و گردشگری شخصی تبدیل شده است.

کد خبر 330893

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha