همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی گلستان ار کشف زمین خواری به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در استان خبر داد و گفت: این اراضی ملی ۱۱هزار و ۸۷۷مترمربع بوده که تصرف غیرمجاز شده است.

زمین‌خواری

به گزارش ایرنا، سردار سیدمحمود میرفیضی اظهارداشت: در پی دریافت گزارش مبنی بر تصرف غیرمجاز اراضی ملی در یکی از روستاهای شهرستان گرگان، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت و در تحقیقات مقدماتی، بررسی کارآگاهان و کارشناسان اداره منابع طبیعی و براساس نقشه ها، مشخص شد این اراضی ملی به صورت غیرمجاز مورد تصرف قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با اقدامات پلیسی، فرد مورد نظر شناسایی و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی فرا خوانده شد.

سردار میرفیضی اضافه کرد: متهم در ابتدا ادعای خرید اراضی مورد نظر را از فردی که هم اینک در قید حیات نیست مطرح کرد، اما نتوانست اسناد معتبر و قانونی مبنی بر این ادعا ارایه کند.

فرمانده انتظامی گلستان افزود: با انجام تحقیقات تکمیلی و ارایه نشدن ادله لازم توسط متهم، وی به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

به گزارش ایرنا یکی از معضلات در استانهای شمالی کشور و از جمله گلستان بحث زمین خواری و تصرف غیرمجاز اراضی ملی با توجه به ارزش بالای زمین و عرصه‌های جنگلی و کشاورزی است.

اوایل ماه جاری رییس کل دادگستری گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفته بود که در اجرای طرح مبارزه با زمین خواری به 2 هزار و 55 پرونده مربوط به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی در سطح استان رسیدگی شده است.

هادی هاشمیان مساحت این اراضی را یک هزار و 237 هکتار اعلام کرده بود.

کد خبر 301092

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha