همشهری آنلاین: همکاری ایران و دانمارک در زمینه علوم دریایی و اقیانوسی با محوریت تبادل اطلاعات و اعزام دانشجوی دکترا به دانمارک، افزایش می‌یابد.

توسعه همکاری ایران و دانمارک در زمینه علوم دریایی و اقیانوسی

به گزارش ایرنا، حاجی زاده ذاکر رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی در جریان بازدید "اندرس کریستین هوگارد" سفیر دانمارک از این پژوهشگاه ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای پژوهشگاه، آمادگی این مرکز را برای همکاری با مراکز علمی و پژوهشی دانمارک در حوزه علوم دریایی و اقیانوس‌شناسی اعلام کرد.

در این بازدید سفیر دانمارک از آزمایشگاه‌ها و مراکز پژوهشی پژوهشگاه بازدید کرد و ضمن دریافت گزارشی از فعالیت‌های آزمایشگاهی و میدانی توسط کارشناسان آزمایشگاه و مدیران ذیربط، از نزدیک در جریان فعالیت‌های تحقیقاتی و میدانی پژوهشگاه قرار گرفت.

وی زمینه‌های پژوهشی پژوهشگاه را بسیار جذاب عنوان کرد و در ادامه قول مساعدت و همکاری در زمینه تسهیل ارتباطات با مراکز دانمارکی مورد نظر پژوهشگاه را ارایه کرد.

سفیر دانمارک با بیان این که ایران می‌‌تواند با دانشگاه‌ها و موسسه‌های پژوهشی گرینلند، جزایر فارو و سایر جزایر دانمارکی اقیانوس اطلس، همکاری کند، پیشنهاد کرد که اطلاعات مربوط به دانشگاه‌ها و موسسه‌های مورد نظر پژوهشگاه در کشور دانمارک فراهم و در دسترس سفارت دانمارک قرار گیرد تا امکان برقراری ارتباط بین این دو کشور به واسطه سفارت دانمارک تسهیل شود.

هوگارد افزود: پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی می‌تواند دانشجویان دکتری به دانمارک اعزام و دانمارک آن‌ها را بورس کند، همچنین در زمینه ظرفیت‌سازی، پژوهشگاه می‌تواند کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی بسیاری ارایه کند.

وی تبادل متخصص بین دو کشور و ارایه طرح‌های کلان با پژوهشگاه را از جمله موارد همکاری موثر بین دو کشور عنوان کرد.

کد خبر 301037

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha