سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: چاپخانه بزرگ افست 50 ساله شد

در همین زمینه رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سابقه طولانی موسسات یکی از نشانه‌های پیشرفته بودن یک کشور محسوب می‌شود، گفت: برای مدرسه شدن دوباره‌ دارالفنون نیز به رییس جمهور نامه نوشته‌ام چرا که این مدرسه یکی از افتخارات کشور است.

به گزارش ایسنا در مراسم پنجاهمین سالگرد فعالیت شرکت چاپ افست، مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی و غلامعلی حدادعادل، رییس مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

حداد عادل طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد:‌ اینکه در کشور ما یک چاپخانه بزرگ 50 سال به حیاتش ادامه داده و این حیات، حیاتی تکاملی باشد به خودی خود دارای ارزش است.

وی افزود: یکی از نشانه‌های پیشرفته بودن کشورها با سابقه بودن موسسات در آنها است و بی سابقه بودن موسسات از بی نظمی در کشور حکایت دارد.

حدادعادل با بیان اینکه موسسات با سابقه برای یک کشور سند افتخار محسوب می‌شوند، گفت:‌ در دنیا هم وقتی یک موسسه 25 ساله، 50 ساله یا 100 ساله می‌شود جشن می‌گیرند و این نشان می‌دهد که قدمت و سابقه بسیار مهم است؛ اما گاهی وقتها این موضوع را فراموش می کنیم به طوریکه دارالفنون که از سال 1208 مدرسه بوده تعطیل و تبدیل به یک موسسه می‌شود.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: توجه نمی‌شود که ادامه کار دارالفنون به عنوان دبیرستان موضوعیت دارد و من به رییس جمهور نامه نوشته‌ام که دارالفنون را دوباره مدرسه کنید.

وی به صنعت چاپ در کشور اشاره کرد و افزود: صنعت چاپ در کشور ما جایگاه ممتازی دارد و به طور کلی ما برای اداره کشور به ویژه در انقلاب باید صنعت چاپ نیرومندی داشته باشیم.

حداد عادل با بیان این مطلب که هم اقتصاد وهم فرهنگ به چاپ نیازمند هستند، خاطرنشان کرد: بسته‌بندی محصولات، بدون چاپ، ‌کار بازاریابی و بازرگانی را مختل می کند و این در حالیست که ترویج اندیشه‌ها نیز در بستر چاپ صورت می گیرد.

وی وجود یکی از بزرگترین موسسات چاپ منطقه در کشور را یک سرمایه برای همه عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه این شرکت تقریبا تمامی کتاب‌های درسی مدارس را به چاپ می‌رساند، این موضوع بسیار مهم است.

وی به مسوولین در زمان جنگ در رابطه با کتب درسی اشاره کرد و یادآور شد: در دوران جنگ همه چیز دچار کمبود و بازار سیاه شد به غیر از کتاب درسی. در آن زمان از جمله معدود افرادی که در این زمینه کمک می کردند مهندس موسوی بود، بقیه اهمیت موضوع را نمی‌فهمیدند یا نمی توانستند کاری بکنند.

حدادعادل به مقاومت برخی از فعالان در مقابل خرید دستگاه چاپ از آمریکا برای جلوگیری از بی کتاب ماندن دانش آموزان اشاره کرد و گفت: ‌حال ببینید که آنها که آن زمان با آن تعصب بیهوده عمل می کردند امروز به طور کامل برعکس شده‌اند!

وی افزود: در هر صورت از گردنه صعب العبور جنگ به سلامت گذشتیم و در رابطه با کتاب درسی به مشکل بر نخوردیم.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد که "وقتی یک اندیشه در کتابی زیبا عرضه می شود آن کتاب جذابتر می‌شود، از این رو من نویسنده و دیگر نویسندگان باید از افرادی که آن نوشته‌ها را با زیبابی عرضه کنند، ممنون باشیم.

وی به چاپ دانش نامه جهان اسلام که از سوی دایره المعارف اسلامی تهیه و در افست به چاپ می‌رسد، اشاره کرد و گفت:‌ مقام معظم رهبری رییس این دایره المعارف و من مدیر عامل آن هستم.

حدادعادل اظهار کرد: البته مدیر عاملی این موسسه خصوصی است و من نیز از آن حقوقی دریافت نمی‌کنم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم رییسان مجلس ششم و هفتم از طارمی، مدیرعامل کنونی افست تقدیر کردند

کد خبر 30089

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز