ترجمه دکتر یونس شکرخواه: دروپا که المپیک چاپ به شمار می‌آید و هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود در دوسلدورف برگزارمی‌شود ۸ پارک نوآوری دارد

پارک‌ نوآوری‌ داغ‌ترین‌ مکان‌ دروپا ۲۰۰۸‌ (۲۹‌ مه‌ تا ۱۱‌ ژوئن - دوسلدورف) (۹-۲۲ خرداد) است. ‌ این‌ فضای‌ مدرن‌ نمایشگاهی‌ که‌ حدود ۳۳۰۰‌ متر مربع‌ وسعت‌ دارد حدود ۱۶۰‌ غرفه‌گذار را در بر می‌گیرد. ‌ ابزارهای‌ تعیین‌کننده‌ فردا را می‌توان‌ در قالب‌ راه‌حل‌های‌ نوآورانه‌ در صنایع‌ رسانه‌ای‌ و چاپی‌ در دروپا ۲۰۰۸‌ دید.

پارک‌ نوآوری‌ دروپا ۲۰۰۸‌ را می‌توان‌ "جهان‌ کوچک‌ نوآوری‌ها"‌ خواند. ‌ این‌ پارک‌ از هشت‌ بخش‌ تشکیل‌ می‌شود.

محصولات‌ پارک‌ نوآوری‌ طیفی‌ از راه‌حل‌های‌ چاپی‌ را از کاربردهای‌ اینترنت‌ به‌ چاپ‌ تا سیستم‌های‌ گردش‌ کار و روتوش‌ خلاقانه‌ تصویر تشکیل‌ می‌دهد. ‌

بازدیدکنندگان‌ در این پارک می‌توانند به‌ چشم‌انداز گسترده‌ای‌ از بخش‌های‌ تجاری‌ چاپ‌ دسترسی‌ داشته‌ باشند. ‌ انتشاراتی‌ها، ‌ آژانس‌های‌ تبلیغاتی‌ و کاربران‌ می‌توانند روندهای‌ آینده‌ را کشف‌ کرده‌ و راه‌های‌ تجربه‌ کردن‌ آنها را بیازمایند. ‌ پارک‌ نوآوری‌ دروپا ۲۰۰۸‌ مغناطیسی‌ برای‌ جذب‌ گروه‌های‌ هدف‌ است، ‌ گروه‌هایی‌ نظیر مشتریان‌ در تجارت‌ رسانه‌های‌ چاپی‌ و شرکت‌های‌ نشر.

نوآوری‌هایی‌ که‌ توسط‌ تازه‌واردان‌ در پارک‌ نوآوری‌ ارایه‌ می‌شود می‌تواند استانداردهای‌ صنعت‌ آینده‌ قلمداد شود.

  • پیش‌بینی‌ آینده؛ ‌ کشف‌ روندهای‌ فردا

غرفه‌گذاران‌ در پارک‌ نوآوری‌ برحسب‌ نوع‌ فعالیت‌هایی‌ که‌ دارند در ۸‌ موضوع‌ طبقه‌بندی‌ می‌شوند. ‌

-‌ "پارک‌ همگرایی‌ خریداران‌ چاپ"، ‌ راه‌حل‌های‌ اینترنت‌ به‌ چاپ، ‌ ‌چاپ‌ بر اساس‌ تقاضا، ‌ ابزارهای‌ اجرای‌ کمپین‌ (تبلیغات‌ سازمان‌ یافته) ‌ و ایجاد کاتالوگ‌های‌ آنلاین‌ و نیز پیگیری‌ و تولید سیستم‌های‌ همگرا و نشر شبکه‌ای را ارایه‌ می‌دهد.

-‌ طیفی‌ از راه‌حل‌های‌ مربوط‌ به‌ وب، ‌ نظیر تولید کامپیوتری‌ تصویر، ‌ روتوش‌ خلاقانه‌ تصویر، ‌ ایلاستراسیون‌ حرفه‌ای‌ و تایپوگرافی‌ مدرن‌ در "پارک‌ تولید خلاقانه"‌ به‌ نمایش‌ درمی‌آیند.

-‌ "پارک‌ مدیریت‌ اسناد"‌ برندهای‌ جدید در راه‌حل‌ها را به‌ نمایش‌ می‌گذارد. ‌ در این‌ بخش‌ که‌ به‌ مدیریت‌ اسناد اختصاص‌ یافته‌ است، ‌ مقولات‌ متعددی‌ چون‌ راندمان‌ برای‌ چاپ‌ تجاری، ‌ کاربردهای‌ اپلیکیشن‌های مختلف  و راه‌حل‌های‌ تبدیلی‌ عرضه‌ می‌شود.

-‌ بازدیدکنندگان‌ از "پارک‌ تولید ‌XML+pdf" تمام‌ نرم‌افزارهای‌ مرتبط‌ با ‌pdf و ‌Xml  و مایکروسافت ‌XPS  و نیز کاربردهای ‌pdf را نشان‌ می‌دهد. ‌ فرم‌های ‌pdf و خروجی‌های ‌pdf  و نیز سیستم‌ نشر تک‌ منبعی ‌Xml  هم‌ جزو موارد دیگری‌ است‌ که‌ در پارک‌ تولید ‌XML‌+pdf  به‌ نمایش‌ گذاشته‌ خواهد شد. ‌

-‌ در "پارک‌ تصویر دیجیتال"‌  تمرکز امور بر عکاسی‌ حرفه‌ای‌ و خلاقانه‌ خواهد بود. ‌ کاربردهای‌ دوربین‌ و سیستم‌های‌ چاپ‌ عکس‌ هم‌ از موارد دیگر این‌ پارک‌ است.

-‌ خدمات‌ نوین‌ دیجیتال‌ و محصولات‌ آنلاین‌ نظیر اپلیکیشن‌های ‌ASP، ‌ تولید بر روی‌ وب، ‌CRM، ‌ دارایی‌های‌ رسانه‌ای‌ و مدیریت‌ داده‌ها و نیز خدمات‌ انتقال‌ فایل‌ تاکید اصلی‌ "پارک‌ ارتباطات‌ آنلاین"‌ به‌ حساب‌ می‌آید.

-‌ "پارک‌ چاپ‌ +‌ نشر"‌ اطلاعات‌ به‌ لحظه‌ای‌ را درباره‌ آخرین‌ تکنولوژی‌های‌ مربوط‌ به‌ ابزارهای‌ نشر رومیزی، ‌ گردش‌ کار و سیستم‌های‌ تدوین‌ در اختیار می‌گذارد. ‌ مدیریت‌ رنگ، ‌ تصحیح، ‌ نمونه‌گیری، ‌ کاربردهای‌ سرور و راه‌حل‌های‌ مبتنی‌ بر اسکن‌ حرفه‌ای‌ نیز در اینجا به‌ نمایش‌ گذاشته‌ می‌شود.

  • تور ‌ویژه‌

بازدیدکنندگان‌ از دروپا ۲۰۰۸‌ می‌توانند از بخش‌های‌ هشت‌گانه‌ پارک‌ نوآوری‌ دروپا ۲۰۰۸‌ با یک‌ تور دیدن‌ کنند. ‌ راهنمایان‌ این‌ تورها افراد ورزیده‌ای‌ هستند که‌ درباره‌ پارک‌ها به‌ بازدیدکنندگان‌ اطلاعات‌ می‌دهند. ‌ این‌ راهنمایان‌ درباره‌ حاضران‌ و نوآوری‌های‌ آنان‌ می‌توانند به‌ بازدیدکنندگان‌ یک‌ دیدگاه‌ استراتژیک‌ بدهند. ‌ این‌ تورها می‌تواند در صرفه‌جویی‌ وقت‌ برای‌ بازدیدکنندگان‌ نقش‌ مهمی‌ داشته‌ باشد. ‌

  • سرگرمی‌ و اطلاعات‌ بی‌پایان‌

بازدیدکنندگان‌ می‌توانند از طیف‌ گسترده‌ای‌ از بحث‌ها بهره‌مند شوند. ‌ سخنرانی‌هایی‌ که‌ از طریق‌ تصویر ارایه‌ می‌شود و نیز اطلاعاتی‌ که‌ در عرصه‌های‌ گوناگون‌ ارایه‌ می‌شود از جمله‌ فرصت‌های‌ پارک‌های‌ نوآوری‌ دروپا ۲۰۰۸‌ است. ‌ تبادل‌ دیدگاه‌ها با کارشناسان، ‌ مشاوران‌ و روزنامه‌نگاران‌ از جمله‌ اتفاقات‌ دیگری‌ است‌ که‌ در پارک‌های‌ نوآوری‌ متحقق‌ می‌شود

کد خبر 50971

برچسب‌ها