همشهری آنلاین: معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تشریح شرایط پذیرش دانشجو در پردیس این دانشگاه گفت: دانشجویان ورودی پردیس دانشگاه امیرکبیر باید ۸۵ درصد نمره دانشجویان ورودی به دوره‌های روزانه این دانشگاه را کسب کرده باشند تا بر این اساس فاصله زیادی میان دانشجویان عادی دانشگاه با دانشجویان ورودی پردیس وجود نداشته باشد.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

به گزارش فارس، دكتر عباس سروش با بیان اینکه در پذیرش دانشجویان در پردیس دانشگاه صنعتي اميركبير «کیفیت» در اولویت قرار دارد، افزود: با پذیرش دانشجو در پردیس دانشگاه اميركبير موافق هستیم اما موضوع کیفیت را به شدت دنبال می‌کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از بازنگری آئین‌نامه‌های آموزشی این دانشگاه خبر داد و گفت: بازنگري برنامه‌ها و مقررات آموزشی دوره‌های تحصیلی این دانشگاه با تعامل صورت گرفته میان وزارت علوم و دانشگاه صنعتي اميركبير صورت مي‌گيرد و این بازنگری‌ها از آئین‌نامه‌های دوره کارشناسی این دانشگاه آغاز شده است.

  • هدف افزايش ظرفيت پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي دانشگاه اميركبير

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اینکه ظرفیت پذیرش دانشجوی دوره‌های کارشناسی این دانشگاه افزایش می‌یابد، گفت: در گذشته ظرفیت پذیرش دانشجویان کارشناسی این دانشگاه کاهش یافته بود اما براي افزايش این میزان برنامه داريم زیرا دانشگاهی می‌تواند قوی باشد که دانشجوی کارشناسی قوی داشته باشد.

سروش خاطرنشان كرد: کیفیت دانشجویان کارشناسی و جدیدالورود دانشگاه تاثیر مستقیمی بر کیفیت دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه خواهد داشت.

  • سال 94؛ تعداد دانشجويان و اساتيد دانشگاه صنعتي اميركبير

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر حدود 14 هزار و 500 دانشجو دارد، تصریح کرد: از این میزان حدود 47 درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی و 53 درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند. هزار و 650 دانشجوي این دانشگاه در مقطع دکتری، 5 هزار و 50 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 5 هزار و 500 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.

سروش خاطرنشان کرد: درحال حاضر این دانشگاه دارای 525 عضو هیات علمی در مرتبه‌های علمی مختلف است.

  • افزایش پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

سروش از برنامه افزايش تعداد دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه صنعتي اميركبير خبر داد و افزود: در حال حاضر 100 دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه اميركبير تحصیل می‌کنند كه برنامه داریم تا سال 1404 تعداد این دانشجویان را به هزار نفر افزایش پيدا كند.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: درحال حاضر بیشتر دانشجویان غیر ایرانی این دانشگاه از کشورهای عراق، سوریه، اردن و لبنان هستند که نیمی از این دانشجویان در مقطع کارشناسی و مابقی در مقاطع تحصیلات تکمیلی فعالیت می‌کنند.

کد خبر 300825

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha