سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۰:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایندگان مخالف در یونان، دولت این کشور را مسئول گسترش آتش‌سوزی‌های اخیر دانسته و از دولت به شدت انتقاد کرده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی رهبر حزب مخالف دولت گئورگ پاپاندرو دولت را در مقابله با آتش "کاملا بی‌کفایت" قلمداد کرده و از کافی نبودن اقدامات آن برای مهار آتش‌سوزی‌ها به شدت انتقاد کرده است.

آتش‌سوزی‌های یونان را که قرار است به زودی در آن انتخابات سراسری برگزار شود در یک بحران سیاسی فرو برده‌اند.

Greece Map

در آتن هم صدها نفر از مردم هم با حضور در خیابان‌های این شهر علیه دولت تظاهرات کردند. برخی از تظاهرکنندکان معتقدند آتش‌سوزی‌های اخیر یونان عمدا از سوی کسانی که ساخت و ساز می‌کنند ایجاد شده‌ است تا این افراد بتوانند زمین‌های بیشتری برای ساخت و ساز داشته باشند.

اما یکی از کسانی که در امر ساخت و ساز در یونان مشغول است این اتهام را به شدت رد می‌کند: این اتهام کاملا بی‌معنی است، برای این که اگر کسی بخواهد زمینی برای ساخت و ساز داشته باشد سوزاندن آن بدترین روش برای تصاحب آن است.

در همین حال دولت یونان 7 نفر را در رابطه با آتش‌سوزی‌های اخیر بازداشت کرده است. تیم‌های تحقیقاتی ضد ترور هم در این رابطه تحقیقات گسترده‌ای را در حال انجام دارند و جایزه‌ای یک میلیون یورویی برای معرفی مسببان آتش‌سوزی‌ها تعیین شده است.

تحقیق در مورد احتمال تروریستی بودن آتش‌سوزی‌ها

آتش‌سوزی‌های گسترده در یونان از روز جمعه شروع شده است [بیشتر] در حال حاضر نیمی از این کشور را مستقیما درگیر یک فاجعه ملی کرده است. نیروهای آتش‌نشانی یونان به همراه چندین فروند هواپیمای آب‌پاش که کشورهای دیگر به یونان فرستاده‌اند برای مهار آتش تلاش می‌کنند. اما هوای گرم تابستانه یونان و وزش بادهای گرم و خشک که سرعت زیادی دارند کار مهار آتش را سخت کرده است. این در حالی است که دولت تأیید کرده است بسیاری از آتش‌سوزی‌ها در سراسر این کشور عمدی بوده‌اند.

کد خبر 30067

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز